Anketu na oficiálních webových stránkách vede z pěti variant před jejím dnešním ukončením, které je v pravé poledne, očekávané jméno: Beran. Ten dostal do uzávěrky vydání hlas od 80 procent hlasujících.

„Se zachováním tradičního pojetí berana jsme určitě spokojeni, tradice by se neměly bezhlavě měnit. Právě tyhle drobnosti dělají ze Zlína jedinečný klub. Výsledkem jsme si byli jisti, již pár dní máme odpovědi z našeho průzkumu, kde z celkového počtu 249 pro změnu hlasovalo pouze 16,6 % fanoušků," vysvětluje Jiří Lála, jeden z členů fanouškovské skupiny Shoemakers Zlín, která se sdružuje ve zlínském kotli a na sociální síti už má necelých patnáct stovek příznivců.

„Je to vyjádření fanoušků, které jsme chtěli a budeme jej respektovat. Naším cílem bylo vyvolat debatu, jestli není škoda, že náš beran nemá žádné jméno.

Chtěli jsme mu dát pěkné, vkusné jméno. Není čeho litovat, chtěli jsme dát fanouškům prostor a ti rozhodli. Víme, že beran má tady svou tradici spojenou s hokejem a fanoušci ho nějak vnímají," uvědomuje si Melzer.

Vedení klubu se snaží v posledních letech následovat módní trendy z NHL a přinášet fanouškům novinky dnešní doby, což však část fanoušků vnímá jinak, než je zamýšleno.

„Nedovedou se vžít do role fanouška, spoléhat se jen na průzkumy není možné. Je potřeba jít více do hloubky, což bolí a stojí čas. A je škoda, že za posledních pár let se o to nikdo nepokusil," mrzí Lálu.

„Víme, že zlínský fanoušek je konzervativní a ctí tradice. Naším cílem není tyto tradice bořit a pošlapávat, naopak chceme tradice ctít, ale zároveň posouvat věci kupředu," argumentuje Melzer.

Navíc podstatná část fanoušků podle jeho názoru vnímá změny pozitivně.

„Nemohu říci, že vše, co uděláme, je bez chyby a nemůže se udělat lépe. Na druhou stranu si myslíme, že klub, respektive marketingové oddělení udělaly nemálo dobrého. Je škoda, že místo negativních a ve většině anonymních reakcí na sociálních sítích nepřijde na klub férové a slušné vyjádření názoru, případně námětu na zlepšení. Pokud takové vyjádření přijde, vždy se jím zabýváme," apeluje na příznivce člen zlínského vedení PSG.

Naopak vedení zlínského fanclubu (HFC) zůstalo i vzhledem výsledkům k ankety tentokrát vůči klubu loajální.

„Žádná radikální akce ve stylu z loňska kvůli bílým dresům nebude nutná," reagoval z dovolené prezident fanclubu Tomáš Vitásek.

Právě před rokem na dni otevřených dveří i jeho pobouřila třetí sada bílých dresů.

„Vznikl komunikační šum a fanoušci to vzali tak, že se budou měnit barvy. Tohle však cílem nebylo. Trošku mě mrzelo, že jediným argumentem na dresy bylo, že vypadají jako dresy Komety," vrací se o rok zpět Melzer, podle něhož neproběhla ideálně komunikace k fanouškům.

„I tehdy jsme jen chtěli oživit a přinést něco nového a svěžího. Dresy následně měly jít do dražby a vydražená částka měla putovat na dobročinné účely. Dnes bych přidal víc žluté. Ale jinak si za návrhem stojím. Bylo to rozhodnutí vedení klubu ale také hráčů v kabině, kteří se jednomyslně shodli, že se jim bílá varianta dresu líbí," podotkl Melzer.

Hokejisté v nich však oproti plánu k zápasu nikdy nevyjeli a bílé dresy zůstaly ve skříni.

„Dostali je k dispozici hráči. Měli na výběr ze žluté a bílé sady. Na památku si většina kluků vzala bílý dres. V nějakou chvíli může přijít další edice, ale i vzhledem k partnerům extraligy narážíme na překážky, které se dají jen částečně přeskočit. Nastane čas, kdy s něčím novým zase přijdeme," vzkazuje Melzer, který dnes v rámci akce pro fanoušky, prohlídky kabiny a zázemí zimního stadionu, autogramiády hráčů, představí také zbrusu nové dresy.

Zástupce Shoemakers Zlín Lála však kromě mířené kritiky také oceňuje a vítá snahu marketingu.

„Kladně hodnotíme snahu vytvářet zajímavá videa již z přátelských zápasů a doufáme, že tahle aktivita bude dále podporována. Taktéž snaha vytvářet program pro fanoušky o přestávkách je vidět," všiml si Lála.