VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železnice na dalších 100 let

Zlín /NÁZOR/ - Stále sleduji dění kolem trati Otrokovice – Vizovice. Trochu čísel – železnice byla dána do provozu 8. 10. 1899. Délka tratě je 24 719 km. V roce 1962 až 1963 prošla rozsáhlou rekonstrukcí svršku i spodku spojenou s výměnou mostů a můstků.

28.2.2010 5
SDÍLEJ:

Regionova ve Zlíně.Foto: Zlínský spolek přátel trolejbusové dopravy, o.s.

Od té doby až po současnost (2010) se zde jezdí rychlostí 60 km/hod. V roce 1982 došlo k výměně některých návěstidel za světelná (v Malenovicích, Želechovicích ­ Lípě).

Ve Zlíně modernizace začala v roce 2003. Udělala se návěstidla, releové zabezpečení, opravy fasády a světelná informační tabule. Největší přepravu v nákladní dopravě představují kontejnerové vlaky a vlaky s uhlím do teplárny ve Zlíně. V osobní dopravě převažují vlaky Regionova. Vše v motorové trakci.

Velká města využívají železnici pro přepravu lidí v integrovaném systému. Krajské město Zlín je město, kde po železnici na integrovaném systému lze jet 24 km/hod. Ve zlínském případě nákladní vlaky omezují na jednokolejné trati provoz. Pro vyřešení osobní i nákladní dopravy je vhodná dvojkolejná trať.

V Praze, Kroměříži, Nesovicích a jiných stanicích vznikají pěkná nádraží s kompletní obnovou budovy, kolejí a nástupišť. Ve Zlíně se od roku 2003 politickými stranami slibuje, že se začne memorandum uskutečňovat. Po plánech na zdvojkolejnění (které by bylo pro veřejnost výhodnější) se plány zúžily na jednokolejnou trať s výhybkami.

Když cestující přijedou do Zlína, přivítá je muzejní nádražní budova z roku 1889 a sešlapaný, sypaný peron – je to vizitka města, kraje i Českých drah.
V roce 2010, kdy Zlín je krajské město, vymlouvat se, že nejsou peníze na modernizaci, je podivné.

Dokážou se najít peníze ze státního sektoru na mnohem dražší projekty (například v Praze). Zmodernizovat úsek 24 km by neměl být zase tak velký problém. Přineslo by to i v dnešní době krize zaměstnanost několika desítkám lidí.

České dráhy by měly prioritně provést zdvojkolejnění a elektrifikaci, dokud se spočítané náklady na modernizaci za rok dva nezvýší. Cestující by si to zasloužili i rozšířením zlínského integrovaného dopravního systému.

Tomáš Hujíček, Zlín

Sami rozhodněte, jak budou vypadat vaše noviny! V této rubrice máte prostor vy, naši čtenáři. Právě vy znáte nejlépe svoji ulici, čtvrť, vesnici či město. Proto neváhejte, foťte a pište! Naštval vás bezohledný řidič, nesmyslný zákaz či objížďka, trápí vás nepořádek v ulicích, anebo jen nevíte, kam se obrátit s problémem? Své postřehy a příspěvky zasílejte na reporter.zlinsky@denik.cz.

Autor: Redakce

28.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.

Na Barum Rally dorazilo 135 posádek, 16 se omluvilo

Ilustrační foto

Trať městské erzety Barumky si lidé mohou v pátek večer projet na kole

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Stejně jako loni i v úterý se jako první v sekretariátě Barum Czech Rally Zlín prezentovala organizátorům 47. ročníku turecká posádka Murat Bostanci – Onur Vatansever.

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení