Dramatická situace v trolejbusu na lince k nemocnici

Záchvat přišel na cestujícího muže středního věku v trolejbusu linky 9 v sobotu ráno před zastávkou Baťova nemocnice. Tentokrát dokázal na záchvatový stav muže rychle reagovat přímo jeden z cestujících, ještě než trolejbus zastavil na zastávce a řidička mohla opustit místo u volantu.

„Byl tam druhý cestující, který má s epilepsií zkušenosti, rychle rozpoznal, že jde o záchvat tohoto typu a ještě než trolejbus zastavil, zavolal ze svého mobilního telefonu záchrannou službu," popsal případ dispečer Dopravní společnosti Zlín Otrokovice. (DSZO).

Řidička po seznámení se situací informovala vysílačkou dispečink a dispečer pro jistotu ještě sám telefonoval na tísňovou linku zdravotnické záchranné služby. Ale operátorka zdravotnické záchranné služby už jej jenom ujistila o tom, že jim byl případ nahlášen a že sanitka vyjíždí.

Trolejbus zůstal stát na zastávce Baťova nemocnice. Záchranka přijela během několika málo minut. Nejsilnější křeče epileptického záchvatu už mezitím u pacienta pominuly, takže s oporou záchranářů došel do sanitky po vlastních nohou.

„Je důležité, aby naši řidiči věděli, co mají v takových situacích dělat," konstatoval ředitel DSZO Josef Kocháň. Přesně to je cílem zvláštních školení, kterými nyní všichni řidiči DSZO procházejí.

„Vzhledem k rychlému příjezdu záchranky a předání pacienta do péče zdravotníků nebylo nutno vysílat na linku náhradní vůz," doplnil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.