Jenom během listopadu se na tomto úseku stalo pět nehod. Ta prozatím poslední, osmá a bohužel tragická, se stala v noci na čtvrtek 2. prosince.

Krátce po deváté večer vyjela vlaková souprava ze zastávky Krhová směrem na Valašské Meziříčí. Ve chvíli, kdy se vlak blížil k železničnímu přejezdu, vjel v tu samou chvíli na něj i vůz se čtyřmi mladíky z Novojičínska. Střetu se nedalo vyhnout. Jednadvacetiletý řidič z Kunína byl namístě mrtvý, další tři cestující jsou v nemocnici s vážnými zraněními.

„Tento železniční přejezd nemá zvukovou a světelnou signalizací. Je vybavený výstražnými kříži doplněnými značkou Stůj, dej přednost v jízdě. Jde totiž o méně frekventovaný přejezd,“ vysvětlil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. Například v jednom týdnu se v tomto úseku Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm staly tři nehody. Letos se jich stalo už osm.

Tragicky skončila také minulý týden nehoda na nechráněném přejezdu mezi Zašovou a Stříteží nad Bečvou. Sedmdesátiletý řidič nepřežil střet s osobním vlakem. Tři dny poté došlo k podobné události v Rožnově pod Radhoštěm. Šofér osobního auta tentokrát vyvázl jen s lehkým zraněním.

Proč je zrovna tato trať tak riziková, si neumí inspekce vysvětlit. „Na trati v tomto úseku jsou všechny hlavní železniční přejezdy vybaveny zvukovou a světelnou signalizací. Zbytek je opatřen výstražnými kříži. Nicméně celá trať má velmi dobrou rozhledovost,“ podotkl Drápal. Jediným možným vysvětlením je podle něj nezodpovědnost a nepozornost řidičů a chodců.

Podle mluvčího Drážní inspekce počet nehod na přejezdech výrazně stoupá. Jen letos se ve Zlínském kraji stalo již dvaadvacet nehod na železniční trati. Pět lidí při střetech s vlakem zemřelo a dalších patnáct utrpělo zranění. Loni za stejné období se stalo osmnáct nehod na železnici a dva lidé zemřeli.

Šárka Šarmanová, ČTK