Přivolaní zdravotníci už muži nedokázali pomoci. V době jejich příjezdu nejevil známky života.

„Měl viditelné poranění na hlavě. Lékař se přesto ještě pokoušel muže oživit, ale marně. Mohl již pouze konstatovat smrt a nařídil také pitvu,“ přiblížil mluvčí Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje Petr Olšan.

Zjistit, co muž na kolejích dělal, zda šlo o nešťastnou náhodu či sebevraždu, je nyní předmětem policejního vyšetřování. Mimo to se o tragickou událost zajímá také Inspektorát bezpečnosti železniční dopravy společnosti České dráhy (ČD).

Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského nebylo v silách strojvedoucího střetu zabránit.

„Postupoval zcela správně. Jak spatřil osobu v kolejišti, ihned použil rychlobrzdu,“ popsal Šťáhlavský. I přes tuto rychlou reakci strojvedoucího však vlak urazil ještě asi osmdesát metrů od místa střetu, než zcela zastavil.

„Zábrzdná délka kolejových vozidel je mnohem delší než u aut. To i v případě použití takzvané rychlobrzdy. Pohybuje se řádově ve stovkách metrů,“ vysvětlil Šťáhlavský.

Navíc doplnil, že zákon pohyb civilistů v kolejišti zakazuje.

„Každý, kdo jej poruší, se vystavuje riziku vážného zranění nebo usmrcení,“ varoval mluvčí drah.