„Výsledek je možná lepší, než jsme čekali. Jeli jsme hlavně na jistotu, nechtěli jsme zbytečně poškodit auto, protože už v pátek nás čeká další závod ve Slovinsku,“ připomněl Barvík druhý díl Evropského poháru – Středoevropské zóny, kterého se zlínská posádka zúčastní. Proto ta opatrnost.

I přesto se zlínský sanitkář držel se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. v prvních třech rychlostních zkouškách na osmé pozici. Po krátkém výpadku, kdy opustil i elitní desítku, se však v závěru na pracně vydobyté pozice vrátil zpět. Osmou příčku si opětovně zajistil teprve v posledním měřeném testu. „Kde jsme začali, tam jsme také skončili. Takže jsme spokojeni,“ pousmál se pilot Czech National Rally Teamu.

Stejně jako soupeřům, ani jemu se za deštivého počasí nevyhnuly problémy s pneumatikami. „Správná volba se nám moc nedařila. I proto jsme museli zpomalit. Byl to vůbec velmi zvláštní závod. Netroufli jsme si jet úplně naplno, což nás možná stálo lepší umístění, v cíli se však ukázalo, že jsme zvolili dobrou taktiku,“ uvedl Barvík.

Všichni jeho protivníci, kteří se představí během nadcházejícího víkendu i ve Slovinsku, totiž svá auta řádně poškodili. Trojan, Štajf, Orság i Arazim tak mají ve zbytku týdne o práci postaráno. „Vůbec jim nezávidím. Času je málo. Ani my však nejsme úplně bez starostí. Po soutěži jsme museli vydělat celý motor, vyměnit některá těsnění a vše zase poskládat zpět,“ prozradil 35letý pilot.

Ten se v okolí Lublaně pokusí zopakovat výsledek z Českého Krumlova. Pouze ten mu totiž může zajistit první body do hodnocení Evropského poháru. „Pokusíme se opět skončit do osmého místa. Určitě ale nebudeme hned od začátku divočit a na plyn šlápneme spíš až ve druhé polovině etapy,“ plánuje Barbík, jenž se ve Slovinsku představí vůbec poprvé.

Robert Štach