„Konečný výsledek předčil naše očekávání. Za daných okolností to bylo asi maximum možného,“ považuje si výkonů v uplynulé sezoně Vladimír Barvík. Hned na úvod je totiž dobré zmínit skutečnost, že oproti svým soupeřům nejel závodní, ale pouze sériový benzin. A větší restriktory u produkčních vozů, které měly zmírnit rozdíly mezi staršími evolucemi a novými speciály S2000, mu tak spíš uškodily.

„Zvýšil se sice výkon motoru, ovšem oproti jiným posádkám disponujícím závodním benzinem jsme ztráceli ještě víc než v předchozích letech,“ vysvětlil zlínský soutěžák. Přesto dokázal ve své třídě N4 obsadit konečnou šestou pozici. Tím pouze podtrhl své letošní snažení, které se opíralo u něj až o trochu netypickou spolehlivost a téměř pravidelné dojíždění.

Vždyť ve velkém mistrovství startoval v šesti závodech a pouze v jednom z nich neviděl cíl. To bylo hned na úvodní Valašce. Jinak se sám na sebe i na svůj vůz mohl plně spolehnout. „Skutečně si nepamatuji, kdy se nám technické problémy a jezdecké chyby podařilo eliminovat takovým způsobem jako v tomto roce. To byl z našeho pohledu asi největší úspěch,“ bilancuje Barvík, který v každém z dokončených závodů bodoval.

Na druhou stranu příliš na výběr ani neměl. Vzhledem k finanční situaci by se každá havárie či vážnější poškození vozu rovnalo předčasnému konci sezony. I proto se pilot Anvel Racing Teamu známý atraktivní jízdou pro fanoušky přece jen zklidnil. „Jsme rádi za každý závod, který zdárně dokončíme a auto dovezeme do cíle. Jedinou letošní krizovku jsme si odbyli na Barumce, kdy jsme asi ve stotřicítce udělali hodiny. Naštěstí se nic nestalo a vzápětí jsme mohli pokračovat dál,“ oddechl si 39letý soutěžák.

Domácí Barumka přitom byla jeho nejúspěšnějším letošním počinem. A to nejen s ohledem na bodový zisk do celkového hodnocení domácího šampionátu, ale také s ohledem na předvedený výkon. Konečné 18. místo umocněné pátou pozicí ve skupině N4 je toho jasným důkazem. „Po delší době jsme zase tuto soutěž absolvovali až do konce, což byl prvotní cíl. Dobrý pocit jsem měl ale i z odvedeného výkonu,“ potvrzoval Barvík.

A přestože o nelehké finanční situaci již byla řeč, v případě zlínského pilota by měl rozsah soutěží zůstat totožný i pro příští rok. „Určitě pojedeme se stejným autem a určitě se soustředíme na závody velkého mistráku. Existuje však také varianta, že svůj program navýšíme o účast v malém mistrovství. Vše záleží na tom, zda najdeme zájemce o druhý vůz, nebo zda si do něj sedneme sami,“ vysvětlil závěrem.