„Od konce loňského roku jsem jej vůbec neřešil. Vznikl projekt pro Honzu Černého, takže jsem neměl čas ani prostor se tím zaobírat. Sice bychom mohli startovat i se třemi vozy, ale preferuji připravit pořádně dva. O vše teď od A po Z pečuji, starostí mám tedy dost a na Barumce bych nebyl schopný závodit," vysvětlil 39letý otec dvou dětí, který před rokem soutěž vedl, ale kvůli prasklým svodům ji nakonec nedokončil.

Zvěstovalo se však, že kdybyste měl dříve k dispozici Škodu Fabia R5, soutěž byste absolvoval. Je to tak?

(smích) To by muselo přijít před tři čtvrtě rokem. (smích) Je pravda, že auto mě natolik nadchlo, že bych uvažoval o případném startu.

Svrbí vás ruce?

Ne. (pohotově) Měli jsme tolik starostí, že jsem rád, že jsme v rámci možností dobře připravení. Měl jsem možnost s autem jezdit a vím, jak funguje. Míra (Jaromír Tarabus – pozn. red.) byl nemocný, nemohl tak do něj nasednout a já jsem si testování musel vzít za své.

Objevíte se na závodě ještě někdy jako jezdec, třeba příští rok na Barum Rally?

Nevím, vždycky to záleží na situaci.

Jakou změnu zaznamenáváte u Škody Fabie R5 ve srovnání s předchozí specifikací S2000?

Vůz má jinou koncepci. Hlavně se to týká motorové části, to znamená turbo motoru jako takového. Auto se jinak řídí, chová, reaguje, přičemž ve výsledku je skvělé.

Jako jednomu z prvních týmů se vám jej podařilo sehnat. Jak těžké to bylo?

Je to nové auto, takže je jich málo, ale my máme se škodovkou standardní vztahy. Už jsme jejich vozů několik koupili. Neměli jsme to postavené tak, že auto potřebujeme v určitou dobu, vyplynulo to ze situace a poštěstilo se nám, že může startovat zrovna na Barumce.

Podařilo se vám jej nachystat na soutěž?

Jsme dobře připravení s oběma vozidly. S novým autem probíhalo nastavování, testování, sžívání a teď jsme v očekávání výkonu v soutěži. S2000 je můj loňský vůz, takže to je klasika.

Koho favorizujete na vítězství v letošním ročníku?

Venca Pech, Kajetan Kajetanowicz, Craig Breen můžou bez problémů vyhrát a k nim se přidají další, ať už Míra Tarabus, Tomáš Kostka a jezdci s R5, kteří budou také promlouvat do celkového pořadí. Nicméně pokud nebude mít žádný problém Honza Kopecký, tak je tak rozjetý po Německu, že prostě Barumka musí být jeho. Na druhou stranu je to soutěž tak náročná, že člověk nikdy neví, co se může stát.

A komu budete držet pěsti?

Všem! Aby do jednoho dojeli. Jinak našim posádkám samozřejmě. Přeji Mírovi, aby uspěl s novým vozem a Honza, aby se co nejlépe sžil s autem, protože Barumka je o úroveň výš oproti všem závodům, které absolvoval doposud.