Na start se postavilo 115 amatérských posádek, včetně jedné slovenské a jedné polské dvojice. Účastníci měli možnost si vyzkoušet pocity závodních jezdců na tratích rychlostních zkoušek a především svoje řidičské dovednosti. Pořadatelé pro ně připravili celkem šest slalomových zkoušek na třech úsecích v celkové délce třiceti kilometrů. Úvod obstarala lehce pozměněná zkouška Zádveřice, poté posádky zamířily do okolí slušovické dostihové dráhy a na závěr každé z obou sekcí je čekal legendární úsek Barák.

„Jsme rádi, že se soutěž obešla bez větších komplikací. Diváků se kolem trati sešlo i díky pěknému počasí opravdu spousty, zejména pak ve Slušovicích kolem dostihovky. A stejně jako v předchozím ročníku je musím všechny pochválit a poděkovat jim za disciplinovanost. Jediným problémem na trati byl volně pobíhající pes, kvůli kterému byla na chvíli přerušena zkouška barák," vzpomenul jedinou drobnou pihu na kráse s úsměvem na tváři ředitel soutěže Antonín Cekota.

Kromě vítězné posádky byly ve vizovické Sokolovně, kde proběhlo slavnostní vyhlášení, rozdány i poháry za vítězství ve třech vypsaných kategoriích.

Hodnocení vozů s pohonem všech čtyř kol opanoval celkový vítěz Kubica s mazdou, kategorii s přední poháněnou nápravou a zároveň druhým celkově nejrychlejším pilotem byl Tomáš Mikel s Renaultem 5 a hodnocení zadokolek a třetí místo celkově si z Vizovic odváží Roman Žárský pilotující škodu 130.

Vizovickou soutěž nedokončilo pouze třináct posádek. „Měli jsme v těchto téměř jarních podmínkách trošičku strach z rychlostních průměrů, ovšem většina posádek se zachovala velmi zodpovědně a ze všech odstoupených posádek pouze jedinou postihla havárie. Ta se naštěstí obešla bez jakéhokoliv zranění," oddechl si Cekota.

Ten se již nyní společně se svým týmem pořadatelů zaměří na přípravy jubilejního čtyřicátého ročníku tohoto velmi oblíbeného motoristického podniku a doufá, že s kulatým výročím se na tratě stopy valašské zimy vrátí i všemi vždy očekávaná sněhová nadílka.

Výsledky 39. ročníku:

1. Drahomír Kubica – Filip Damborský (Mazda 323), 2. Tomáš Mikel – Miroslav Šustek (Renault 5), 3. Roman Žárský – Martin Tkadlec (Škoda 130), 4. Stanislav Chalupa – Zdeněk Hlavička (Škoda 130), 5. Petr Vraje – Sabina Vrajová (Škoda Favorit 1,4), 6. Josef Bednařík – Jiří Juřík (Citroen Saxo), 7. Radim Drga – Vojtěch Citroen Mudrák (Saxo VTS), 8. Jaroslav Janoušek – Tomáš Bartoň (Audi 80 Tdi Q), 9. Milan Žárský- Michal Petrželka (Škoda Favorit 1,3), 10. Radim Sovják – Lukáš Sovják (Audi S3).

Autor: Jiří Hejtmánek