VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jakeše nezastavilo ani prasklé sklo

Vsetín – Miroslav Jakeš na Kopné rozhodně nepatřil k favoritům. Valašský pilot už si sice dokázal v domácích sprintech vydobýt určité renomé, proti silnějším strojům a zkušenějším soupeřům ale rozhodně neměl tvrdit muziku.

16.5.2013
SDÍLEJ:

Miroslav Jakeš 2013 na Kopné. Foto: pro DENÍK/Jiří Hejtmánek

On však využil okolností a nečekaně si i po třetím díle domácího šampionátu v jednodenních soutěžích udržel průběžné vedení v celkové klasifikaci.

„Lépe už to z našeho pohledu dopadnout asi nemohlo," pochvaloval si v cíli pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX, jenž čelil čtyřem speciálům WRC a pěti dvoutisícovkám. Přesto se v konečném účtování těšil z výtečné páté pozice. K udržení vedoucí příčky v šampionátu mu pomohla také skutečnost, že přední posádky vyjma Romana Odložilíka do tuzemského mistráku ve sprintech nebodovaly.

„S tím jsme ale počítali, proto jsme se s nimi do nerovného souboje nepouštěli," navázal Jakeš.

V neposlední řadě pak ze své někdejší nevýhody dokázal udělat velkou přednost. Déšť a klouzavé tratě totiž v minulosti rozhodně nebyly jeho doménou.

„Od loňské Vrchoviny, kde jsme za mokra bourali, jsem se na uklouzaných cestách necítil moc jistě. Po Kopné ale tento názor nejspíš přehodnotím. Teď se asi naopak budu před soutěží modlit, aby zapršelo, protože za mokra se přece jen spíš můžeme měřit se silnějšími auty," vysvětlil pilot z Hutiska-Solance.

Dobrá se ukázala i volba pneumatik. Jako jedni z mála se Jakeš se spolujezdcem Jaroslavem Novákem rozhodli na úvod pro slicky, před druhou erzetou pak přezuli předek na intermedia.

„Naštěstí jsme s sebou vezli v kufru dvě rezervy a na přejezdu měli pár minut času, takže jsme rychle stihli přehodit," potvrzuje 23letý soutěžák.

V dalším průběhu musel sešlápnout plynový pedál, protože nadcházející rychlostní zkoušky s vysokým rychlostním průměrem spíše vyhovovaly silnějším strojům. A právě v této pasáži přišlo o jediné Jakešovo zaváhání.

„Ve známé zatáčce u stromu jsme byli trochu dlouzí na brzdy, levým předním kolem jsme trefili mez a dostali pomalý defekt. Až do cíle vložky jsem cítil silné vibrace na předním kole a musel trochu zvolnit. Stálo nás to relativně málo času, jenže při sprintech je každá sekunda drahá," líčí pilot Gemini Rally Teamu.

V tu chvíli byl sedmý, ale do druhé poloviny závodu vlétl jako raketa a vybojoval si zpět páté místo. O jeho nasazení svědčí také skutečnost, že při jednom tvrdším dopadu prasklo na autě dokonce i přední sklo.

„V posledních dvou erzetách jsme proto jeli trochu víc na jistotu, ale o rychlost jsme nepřišli a pátou příčku se nám podařilo udržet," pochvaloval si Jakeš, jenž nádavkem vybojoval i prvenství v rámci juniorské klasifikace a třídy produkčních vozů.

Autor: Robert Štach

16.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Egon Smékal

Léta na špici? Z toho mám největší radost, přiznal Egon Smékal

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.

Na Barum Rally dorazilo 135 posádek, 16 se omluvilo

Trať městské erzety Barumky si lidé mohou v pátek večer projet na kole

Na trať městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín se letos nevydají pouze závodní automobily. Možnost projet si dráhu městské erzety budou mít také cyklisté z řad široké veřejnosti, a to už v pátek na akci Zlínská kola.

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Stejně jako loni i v úterý se jako první v sekretariátě Barum Czech Rally Zlín prezentovala organizátorům 47. ročníku turecká posádka Murat Bostanci – Onur Vatansever.

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení