On však využil okolností a nečekaně si i po třetím díle domácího šampionátu v jednodenních soutěžích udržel průběžné vedení v celkové klasifikaci.

„Lépe už to z našeho pohledu dopadnout asi nemohlo," pochvaloval si v cíli pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX, jenž čelil čtyřem speciálům WRC a pěti dvoutisícovkám. Přesto se v konečném účtování těšil z výtečné páté pozice. K udržení vedoucí příčky v šampionátu mu pomohla také skutečnost, že přední posádky vyjma Romana Odložilíka do tuzemského mistráku ve sprintech nebodovaly.

„S tím jsme ale počítali, proto jsme se s nimi do nerovného souboje nepouštěli," navázal Jakeš.

V neposlední řadě pak ze své někdejší nevýhody dokázal udělat velkou přednost. Déšť a klouzavé tratě totiž v minulosti rozhodně nebyly jeho doménou.

„Od loňské Vrchoviny, kde jsme za mokra bourali, jsem se na uklouzaných cestách necítil moc jistě. Po Kopné ale tento názor nejspíš přehodnotím. Teď se asi naopak budu před soutěží modlit, aby zapršelo, protože za mokra se přece jen spíš můžeme měřit se silnějšími auty," vysvětlil pilot z Hutiska-Solance.

Dobrá se ukázala i volba pneumatik. Jako jedni z mála se Jakeš se spolujezdcem Jaroslavem Novákem rozhodli na úvod pro slicky, před druhou erzetou pak přezuli předek na intermedia.

„Naštěstí jsme s sebou vezli v kufru dvě rezervy a na přejezdu měli pár minut času, takže jsme rychle stihli přehodit," potvrzuje 23letý soutěžák.

V dalším průběhu musel sešlápnout plynový pedál, protože nadcházející rychlostní zkoušky s vysokým rychlostním průměrem spíše vyhovovaly silnějším strojům. A právě v této pasáži přišlo o jediné Jakešovo zaváhání.

„Ve známé zatáčce u stromu jsme byli trochu dlouzí na brzdy, levým předním kolem jsme trefili mez a dostali pomalý defekt. Až do cíle vložky jsem cítil silné vibrace na předním kole a musel trochu zvolnit. Stálo nás to relativně málo času, jenže při sprintech je každá sekunda drahá," líčí pilot Gemini Rally Teamu.

V tu chvíli byl sedmý, ale do druhé poloviny závodu vlétl jako raketa a vybojoval si zpět páté místo. O jeho nasazení svědčí také skutečnost, že při jednom tvrdším dopadu prasklo na autě dokonce i přední sklo.

„V posledních dvou erzetách jsme proto jeli trochu víc na jistotu, ale o rychlost jsme nepřišli a pátou příčku se nám podařilo udržet," pochvaloval si Jakeš, jenž nádavkem vybojoval i prvenství v rámci juniorské klasifikace a třídy produkčních vozů.