VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaromír Tarabus touží napravit ztrátu z Krkonoš

Zlín – Napravit výpadek z předchozího sprintu v Krkonoších a dál se pohybovat mezi nejlepší trojicí absolutní klasifikace. S takovými plány odjíždí ke čtvrtému dílu domácího šampionátu v jednodenních soutěžích Jaromír Tarabus. Zlínský pilot však tuší, že na Rally Vysočina jej v žádném případě nečeká nic snadného.

15.7.2011
SDÍLEJ:

Jaromír TarabusFoto: Petr Sagner

„Hodně rychlé budou určitě posádky disponující vozy WRC, například Pavel Valoušek či Roman Odložilík. V úvodu sezony se daří i Mirku Jakešovi, Honzovi Dohnalovi a zapomenout nesmím ani na Honzu Sýkoru. Ti všichni budou jistě pomýšlet hodně vysoko,“ vyjmenoval Tarabus okruh největších favoritů.

I z jeho slov je patrné, že zejména speciály WRC asi nebudou mít na trati konkurenci. „Pokud se vyvarují chyb a nepotkají je technické problémy, neměly by mít soupeře. Tratě jsou údajně hodně rychlé, což těmto vozům s vyšším výkonem maximálně vyhovuje. V takovém případě bychom jim sotva stačili,“ tuší zlínský pilot.

On sám se představí na Vysočině s vozem Fiat Grande Punto S2000, s nímž po dvou závodech vládl celkovému pořadí. Jenže v Krkonoších krátce před koncem havaroval a musel odstoupit ze třetí příčky. Tento výpadek jej mrzí ještě teď. „Byla to zbytečná chyba. Podobných ztrát se musíme vyvarovat a začít zase pravidelně dojíždět,“ má jasno.

Ale vzhledem k tomu, že do konce mistrovství zbývá ještě pět podniků, není důvod ke zbytečné panice. „Auto už jsme opravili a náladu nám zvedl také výsledek z náročné Bohemky, v níž jsme sice startovali pouze s dvoukolkou, přesto jsme ale dojeli mezi nejlepší desítkou,“ připomněl Tarabus nečekaný úspěch ze závodu velkého domácího mistrovství.

Neodváží se však odhadovat, jak se časté přechody mezi dvoukolkou, s níž startuje ve dvoudenních soutěžích, a speciálem S2000, který má k dispozici pro letošní sprinty, projeví v sobotním závodě. „Určitě to není optimální varianta. Možná mi to trochu kazí styl, nicméně chytřejší budeme až po sobotě. Zatím mám z návratu k fiatu dobrý pocit, a když jej začnu využívat na takových 95 procent, budu maximálně spokojený,“ uvedl zlínský pilot.

Otázkou ovšem je, zdali mu to nové tratě na Vysočině opravdu dovolí. „Několikrát jsem v této oblasti startoval, ať už se jednalo o soutěže v Telči, Třebíči či Okříškách. Tentokrát ale půjde z mého pohledu o zcela nové rychlostní zkoušky, což by mohla být trochu nevýhoda. Na druhou stranu s tím jsme do sezony šli. Ke sprintům se vracíme po dlouhé době a podobných závodů jistě bude víc,“ dodává smířeně Tarabus.

Autor: Robert Štach

15.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní nehoda poblíž zlínské Velíkové

Felicia se převrátila na střechu

Dům Donalda Trumpa

Tady strávil mládí Donald Trump

Nový GM Zlína Hosták? Nebojím se, vzkázal. Vyslechne si Čajánka i Lešku

Nic není hotového, jedná se. Novým generálním manažerem hokejistů Zlína se má stát Martin Hosták. Někdejší útočník a v posledních letech hokejový expert a spolukomentátor České televize má ve funkci nahradit odstupujícího Karla Adamíka.

ON-LINE rozhovor s kapitánem zlínských fotbalistů Jakubem Jugasem

Ptejte se již nyní. Kapitán zlínských fotbalistů Jakub Jugas, který s týmem oslavil vítězství v MOL Cupu bude odpovídat na vaše dotazy v úterý 30. května od 11 hodin.

Zlínský Sporťáček nabídl padesátku různých sportů

Na jednom místě vyzkoušet co nejvíce sportů. To byl princip Sporťáčku – festivalu sportu pro děti a mládež, který se konal v rámci doprovodného programu Zlín Film Festivalu na zlínském Stadionu mládeže.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies