„Neznám jezdce ze Zlína, který by se netěšil. Těch neúspěchů už je sice trochu moc v řadě, ale pevně věřím, že letos to konečně prolomíme a do cíle dojedeme,“ říká Jelínek. Výhodou by podle něj mohl být i minimální stres, se kterým se postaví na start soutěže. „Díky tomu, jaký máme vůz, víme, že nevyhrajeme. Necítíme na sebe žádný tlak a samotnou soutěž si chceme především užít,“ pokračuje pilot Mitsubishi Lancer Evo IX.

Jako většina předních českých jezdců, i on bude po očku průběžně sledovat výsledkovou listinu, aby si spočítal, na kolik bodů je schopný dosáhnout do celkového hodnocení domácího šampionátu. „Každý sice říká, že body tentokrát kvůli konkurenci visí hodně vysoko, ale řada předních jezdců není do mezinárodního mistrovství vůbec přihlášena. Samotná konkurence je tedy podle mě úplně stejná jako třeba na úvod roku ve Vsetíně, a je proto v našich silách nějaký bodík získat,“ nehází Jelínek flintu do života.

Také proto v uplynulých dnech věnoval se svým týmem důkladnou pozornost technickému stavu vozidla. „Rychlostní zkoušky na Barumce jsou dlouhé a zrádné. Proto jsme kromě plánovaných věcí vyměnili i ty, které byly jen trochu načaté, abychom nedopadli stejně jako loni,“ prozradil 32letý pilot. Ten se zároveň těší na skvělou diváckou kulisu, která by se mohla vyrovnat nejslavnější éře zlínské soutěže, kdy se po regionálních tratích proháněly ještě vozy specifikace WRC. „Nepochybuji o tom, že fanoušci dorazí v hojném počtu, a věřím, že stejně jako jezdci si přijdou na své,“ láká příznivce motoristického sportu Jan Jelínek.