„Nemyslím si, že by se jednalo o nesplnitelný cíl, i když uznávám, že závodní praxe mi letos chybí. Po dlouhé zimní přestávce čítající sedm měsíců jsem odjel sprint v Třebíči a další měsíc a půl jsem byl bez ostrého startu či testování,“ vypočítal Jelínek. Navíc v Třebíči, kde skončil osmý, se svým vystoupením příliš spokojený nebyl. „Čekal jsem, že budeme rychlejší. Teď bych naopak osmé místo bral, protože konkurence bude opravdu veliká,“ tuší jeden z černých koňů závodu.

Do této role jej pasují především zkušenosti posbírané ve velkém mistrovství, v němž v předchozích sezonách pravidelně startoval. Další povzbudivou skutečností je znalost téměř domácího prostředí, v němž se i letošní ročník, byť s několika inovacemi, opět pojede. „Jsme místní, takže známe i nové úseky, v tom bych problém skutečně neviděl,“ potvrzuje Jelínek.

Mnohem záludnější by podle něj ale mohlo být víkendové počasí. To pravděpodobně udělá z nejstarší domácí rallyeové soutěže pneumatikovou loterii. „Pokud dobře obujeme, vadit mi to nebude,“ usmívá se 33letý pilot. „Náročné budou zejména lesní úseky, na cestách v obcích bude zase vyházená nečistota a bláto,“ očekává Jelínek, jenž se svým fanouškům představí opět ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX.

I proto chce zachytit především začátek soutěže, neboť největší favorité na silnějších strojích půjdou po úspěchu hned od prvních kilometrů. „I my musíme začít v rychlém tempu, ačkoliv po dlouhé přestávce by to mohlo být trochu zrádné. Především je však potřeba napsat si dobře rozpis, abychom alespoň částečně vykompenzovali některé nedostatky a naplno využili znalostí z předchozích ročníků,“ má jasno zlínský soutěžák.