Zdroj: DENÍK/Jiří Hejtmánek

„Saša by si za svůj výkon a odvahu zasloužil prvenství a místo v továrním týmu," glosoval výkon svého kolegy Roman Odložilík.

„Místy jel bezhlavě, nechtěl jsem jej vidět někde válet se v lese. Ale udržel to na cestě. Je mi líto i za něj, souboj byl totiž nádherný," smekl Kopecký.

Letošní 46. ročník automobilové soutěže, opět vedle českého šampionátu součástí i evropského, patřil k těm nejnáročnějším v jeho historii. I díky úmornému vedru, které vedlo k chybám nejen jezdce, ale i samotnou techniku.

Své o tom ví Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5), jenž po odstoupení Francouze Bryana Bouffiera (Citroën DS3 R5) se stal krátce držitelem bronzové příčky. Ve 13. rychlostní zkoušce havaroval, a stejně jako další spolufavorité Kajetanowicz či Pech zůstal v propadlišti poražených.

Ovšem téměř nikoho během tří soutěžních dnů se nevyhnuly problémy. Vytrvat se vyplatilo zejména čtvrtému Pavlu Valouškovi, který po sobotním defektu a téměř dvouminutové ztrátě uvažoval o odstoupení.

„Opět se ale ukázalo, jak náročná Barumka je. A v neděli byla nejnáročnější z celého víkendu. ve vedru prověřila všechny a všechno," glosoval otrokovický pilot.

Z nečekaného stříbra se tak nakonec radoval zlínský „okruhář" Tomáš Kostka, jenž tak vylepšil své dosavadní maxima v podobě bronzových let na Barumce.

„Těžko se mi bude ještě mé výsledky vylepšovat. Na Kopeckého a tovární tým má jen málokdo," pousmál se šťastný závodník, který oslavy alkoholem nechává na své týmové kolegy.

Přestože minisouboj s domácím pilotem Jan Černý prohrál, v cíli byl s bronzem spokojen. „Úspěch nám spadl nám do klína," přiznal šťastný mladý pilot.
Hodnocení ERC2 vyhrál Giacomo Scattolon z Itálie (Mitsubishi Lancer EVO IX), pořadí mezi jezdci ERC3 i juniory ovládl Brit Christopher Ingram (Opel Adam R2). Nejrychlejším pilotem dvoukolky se stal Martin Koči ze Slovenska (Citroën DS3 R3T).

Do cíle 740 kilometrů dlouhého závodu s 15 rychlostními zkouškami o délce 230 km nakonec dojelo 85 ze 122 posádek.

Závěrečným šestým závodem MČR bude Rallye Příbram, která se pojede na přelomu září a října. Už po sobotě ale je šampion znám - loňské prvenství obhájil a již čtvrtou korunu v kariéře získal Jan Kopecký, který je již dlouhých 11 závodů za sebou na domácích tratích neporažen. „Do Příbrami už nepojedeme, v plánu máme jet na Korsiku," dodal Kopecký.

Zdroj: DENÍK/Jiří Hejtmánek

Konečné výsledky:

1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 2:07:34.7,
2. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) + 2:34.0
3. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) + 2:41.9
4. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia R5) + 3:47.7
5. Kreim, Christian (Něm. Škoda Fabia R5) + 5:16.1
6. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 5:17.9
7. Cherain, Cuvelier (Běl., Ford Fiesta R5) + 5:40.4
8. Štajf / Rajnoha (Škoda Fabia R5) + 5:43.3
9. Jakeš, Ehlová (Škoda Fabia S2000) + 6:00.5
10. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) + 7:02.0

12. Tlusťák, Vybíral (Škoda Fabia R5) + 8:33.5
13. Tomaštík, Baran (Subaru Impreza WRC) + 9:08.0
16. Lukjaň, Arnautov (Rus., Ford Fiesta R5) + 10:28.7
19. Březík M., Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 12:37.7
22. Rossetti, Eleonora (It., Toyota GT86 CS-R3) + 13:38.2
24. Vavřík, Plachý (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 13:49.8