I proto letos poprvé a pravděpodobně také naposledy usedne za volant vozu Škoda Fabia S2000. Ve sprintech, kterým aktuálně vévodí, jinak sedlá speciál WRC, na okruzích zase DTM.

„V této roli jsme ale před každou Barumkou, takže už to beru jako samozřejmost. Vymlouvat se na to určitě nebudeme," nedělá si předem žádné alibi 27letý pilot, jenž znovu startuje pod křídly stáje RUFA Sport.

A nevymýšlí si. Na start víkendového závodu se postaví již posedmé. Vždy však tuto zlínskou soutěž pojal pouze jako zpestření. Přesto mu na konečném výsledku pokaždé záleželo.

„Rád bych navázal na předloňské deváté místo, to byl asi můj největší úspěch. Letos navíc nepřijede do Zlína až taková konkurence, čehož bychom chtěli využít. Kdybychom se pohybovali okolo desítky, bylo by to super," spřádá plány Kostka, jenž se v letech 2006 a 2008 blýskl i dvěma jedenáctými místy.

Recept na solidní výsledky je přitom podle něj docela jednoduchý.

„Na Barumku se vždy těšíme, důkladně se na ni připravíme a hlavně zbytečně netaktizujeme. Základem je dobrý rozpis, což máme, a pak už je to pouze na nás. Na druhou stranu musíme stát nohama pevně na zemi, protože ne vždy jsme tady byli tak úspěšní," říká úřadující mistr republiky na okruzích.

Připomíná tak hlavně loňský nezdar, kdy pro něj soutěž skončila v podstatě již na začátku.

„Už na shakedownu jsem spadl do příkopu a na městské rychlostní zkoušce jsem to potvrdil chybou hned v první zatáčce. Samozřejmě jsme dostali penalizaci a dál nemělo smysl pokračovat. I s ohledem na můj zdravotní stav. Měl jsem rýmu, přesto jsem chtěl startovat. Naštěstí jsem to vyklopil hned na začátku a ne třeba někde na Trojáku. Tam by byly případné následky mnohem horší," přiznává Kostka.

Tentokrát ale žádné podobné problémy neočekává. „Čeká nás rozhodující část sezony. Nejprve Barumka a hned potom sprint v Jeseníkách. Pokud tam uspějeme a získáme titul, možná to budou i naše poslední dva závody v tomto roce," dodává zlínský pilot, jemuž bude opětovně předčítat noty Miroslav Houšť.