„Společně s našimi partnery jsme se rozhodli, že budeme chtít startovat s vozem, který je rychlý a zároveň atraktivní. Díky Mirkovým kontaktům jsme se dokázali spojit s italskou stájí, která má pod sebou tři vozy Citroen C4 WRC. Všechny tři závodily předloni v seriálu mistrovství světa a jsou zárukou vysoké kvality a spolehlivosti,“ řekl úvodem Kostka.

Ten se s novou zbraní seznámil osobně teprve minulý týden na testech v Miláně. „Nejprve jsem si musel vše vyzkoušet, nastavit přímo na míru a teď se budeme ve zbývajícím čase snažit ideálně vyladit podvozek, který je ze světových soutěží zvyklý přece jen na jiný povrch tratě než u nás,“ prozradil zlínský pilot.

Ačkoliv platí stále spíš za okruhového specialistu, s rallyovými starty již má své zkušenosti. Měřeno kvalitou vozu, přesedláním do auta specifikace WRC znovu povýšil. „Určitě to beru jako posun kupředu. Líbí se mi zejména hydraulické řazení, kdy je převodovka umístěná přímo pod volantem jako ve formuli. Snadno jsem si zvykl i na vyšší výkon. Vůz má nějakých 300 koní, zatímco okruhové speciály okolo 500. Stále mám tedy pocit, že jedu pomalu,“ pousmál se Kostka.

Ve startovním poli se tak velmi rychle zařadil mezi aspiranty na přední příčky v celkové klasifikaci druhého nejprestižnějšího domácího šampionátu. „Pro závodění máme vytvořené optimální podmínky. Uvidíme, jak rychle se sžijeme s vozem přímo na trati, v každém případě ale chceme skončit co nejvýš. Minimálně první trojka by nám neměla uniknout,“ hlásí sebevědomě 27letý pilot.

K tomu si jako na zákusek brousí zuby i na další domácí okruhový titul. Ten by mu skutečně uniknout neměl. Už jenom pro to, že také letos bude mít k dispozici silný vůz Mercedes C-Klasse DTM, který na tuzemských okruzích nemá konkurenci. „Nahrává nám i nový systém bodování. V případě termínových kolizí s rallyovými podniky nám bude stačit k celkovému prvenství i menší počet závodů,“ má spočítáno Kostka.

Jediné, co jej mrzí, je další, minimálně roční odklad návratu do prestižní okruhové série DTM. „Nevyšlo to ani letos, a když se dívám na konkurenci, která v jednotlivých stájích panuje, obávám se, že už do tohoto šampionátu možná nikdy nezasáhnu. Nicméně na domácích okruzích se budu udržovat v potřebné kondici, a jestli se objeví nabídka, jsem připravený zareagovat,“ prokázal svou připravenost někdejší formulový pilot Tomáš Kostka.