I proto věří, že vše dopadne lépe než před dvěma týdny, kdy vytěžil při velkých technických problémech na Nürburgringu maximum možného v podobě patnáctého místa. „Mám informaci od inženýrů, že byly vyměněny všechny komponenty zavěšení předních kol a došlo i ke změnám na aerodynamice. Řešil se tam problém podtlaku pod autem, což s fatální nedotáčivostí mohlo taky souviset. Budeme ještě testovat jiné typy předních splitterů, přítlačných křidélek,“ prozradil zlínský pilot.

Podle jeho slov půjde trochu o sázku do loterie, protože nebyl čas vůz důkladně otestovat. Jak jeho Audi A4 DTM funguje, totiž zjistí až o víkendu, což není před samotným závodem příliš povzbudivá informace. „V týdnu bylo testování na tomto okruhu zakázáno a během volných tréninků se toho moc nestihne. Ale musím doufat, že důkladnou repasí byla příčina problémů odstraněna a já budu mít šanci být nejlepší alespoň mezi dvouletými auty,“ řekl před víkendovým programem Tomáš Kostka.

Zvýšenou pozornost musí věnovat i dvoukilometrové trati na okruhu Brands Hatch, na které se šestý podnik série DTM pojede. „Tenhle okruh vůbec neznám, snad jen z počítačových simulátorů, jenže v nich se krátká verze nejezdí. Na druhou stranu je to skutečně krátké, takže by neměl být problém zapamatovat si všechny záludnosti už během pátečního prvního testu,“ říká bývalý formulový jezdec.

Víkend na Brands Hatch bude významný i přítomností pilota F1 Lewise Hamiltona. Co se týče závodu, půjde o jeden z nejnáročnějších podniků v sezoně. Jezdci jej totiž během hodiny a několika minut budou muset obkroužit celkem třiadevadesátkrát! Podle obvyklého scénáře se dnes dopoledne jede volný trénink a odpoledne ve 12.35 hodin londýnského času se koná oficiální kvalifikace. Nedělní závod pak startuje ve 13 hodin a jako obvykle jej budou živě přenášet například německá stanice ARD či český kabelový Sport5.