„Moc mě to mrzí, na závod jsem se těšil. Chtěli jsme obhájit prvenství z loňského roku. Nakonec ale z celé narychlo naplánované akce sešlo," poznamenal úřadující šampion. Ve startovní listině byl zapsán s osvědčeným vozem Citroën C4 WRC.

Ve středu měl začít testovat, kvůli přívalům sněhu našel se svým týmem dokonce nové a vhodné úseky, jenže zádrhel nastal někde jinde. Od svých partnerů se připraveného auta nedočkal.

Je tedy víc než pravděpodobné, že v malém domácím šampionátu letos Kostku vůbec neuvidíme.

„Opravdu neplánujeme absolvovat celý mistrák. Mělo jít pouze o tento závod," potvrdil zlínský pilot. Jak se vůbec narychlo celý projekt uskutečnil? Za vším hledejme jednoho z hlavních Kostkových partnerů.

„V úvodní soutěži mistrovství světa v Monte Carlu jsme skončili poměrně rychle a moc jsme toho nenajeli. Společně jsme proto rozhodli přidat oproti původnímu plánu ještě tento sprint, abychom našeho partnera co nejlépe prezentovali také u nás doma. Bohužel to dopadlo tak, jak dopadlo," ozřejmil někdejší formulový pilot.

Jinak napne všechny své síly během aktuálního ročníku ke startu ve vybraných soutěžích světového šampionátu. Po Monte Carlu jsou v plánu také Německo a Francie, v záloze je i Španělsko a případně start na domácí Barumce zařazené do inovovaného kalendáře mistrovství Evropy.

„Nejprve ale musíme zajistit kvalitní auto, pokud možno speciál WRC, s nímž bychom byli konkurenceschopní," plánuje Kostka.

Na neurčito tedy přesunul případné okruhové angažmá, po němž ještě na začátku sezony toužil.

„Na okruzích se představím maximálně v rámci testování, v závodech nikoliv. Chci se zaměřit jenom na rallye, abych na konci sezony věděl, zdali jsem schopný dosáhnout nějakého progresu a případně v mistrovství světa pokračovat také příští rok," nastínil střednědobý výhled 28letý pilot.