VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kostka touží nahradit výpadek

Zlín - Tomáš Kostka po smolné havárii na Norisringu nabral psychické a fyzické síly a chystá se napravit výpadek z předchozího závodu prestižní okruhové série cestovních vozů DTM.

17.7.2009
SDÍLEJ:

Automobilový jezdec Tomáš Kostka se již nemůže dočkat dalšího závodu v nizozemském Zandvoortu.Foto: DENÍK/archiv

Ta se během nadcházejícího víkendu stěhuje na holandský okruh Zandvoort a zlínský pilot na něm rozhodně nehodlá hrát druhé housle.

Důvodem je také skutečnost, že po městském okruhu v Norimberku půjde konečně o klasickou závodní trať se vším, co k tomu patří. Její profil navíc pilotu stáje KOLLES Futurecom-BRT náramně vyhovuje, a na břeh moře tak odjíždí s velkým očekáváním. „Je to technický okruh, což velmi mám rád. Navíc tu jsou některé hodně rychlé zatáčky, a to je taky moje parketa,“ potvrzuje Tomáš Kostka, jenž si věří především na pomalejší jednoleté vozy, kterým může se svou dva roky starou evolucí za jistých podmínek směle konkurovat.

„Myslím, že tu budeme mít hodně šancí uspět. Specificky v Zandvoortu je plno písku a taky vítr od moře,“ prokázal zlínský rodák přehled o prostředí, které hostí čtvrtý díl nejuznávanější evropské série cestovních vozů. Jak by také ne. Vždyť zde startoval ještě coby formulový pilot v seriálu A1 GP. „Ta trať mi hodně padla do oka. I proto se těším zpět,“ řekl před nadcházejícím víkendem Kostka.

Pohodu může čerpat také z dobrého technického stavu svého Audi A4 DTM, které po havárii v Norimberku hned v úvodním kole chvíli po startu prošlo náročnou repasí a je vyladěno pro další těžkou zkoušku. „Auto je po ráně z Norisringu zcela v pořádku. Kontrolou v Ingolstadtu prošel i motor a vykazuje plnou kondici. Tu vykazuji ostatně i já, protože jsem v posledních týdnech taky nezahálel, ale pracoval jsem na fyzičce,“ líčil po návratu z týmových dílen 24letý jezdec.

Okruh v Zandvoortu měří čtyři kilometry a 307 metrů, což bude pro závodníky obnášet celkem ostrých 41 kol. Loňský traťový rekord drží Tom Kristensen na audi a má hodnotu jednu minutu a necelých 34 sekund. „Hodně bude záležet na taktice kvalifikací i samotného závodu a dost může změnit rovněž proměnlivé počasí,“ přemítá Kostka. Víra v úspěch jej ale neopouští. „Po dvou nevydařených víkendech, kdy vyhrály konkurenční mercedesy, jsme teď na řadě zase my,“ burcuje český reprezentant.

Autor: Robert Štach

17.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jolana Voldánová

Reportérku už hrát nechci, ale tu mrtvolu, o které se mluví, bych brala

Tisková konference festivalu Holešovská regata ve Zlíně.
5

Holešovská Regata letos slibuje opět přehlídku hvězd

Ptejte se primáře Vladimíra Řiháka, jak si chránit svoje plíce

ON-LINE ROZHOVOR / Co dělá s plícemi cigaretový kouř? Jak poznat, že s plícemi není něco v pořádku? Proč už není nutné děti očkovat proti tuberkolóze? S jakými zajímavými případy se během své mnohaleté lékařské praxe setkal?

Nejvěrnější jsou obci v Nedašově

Nedašov patří k obcím s nejvyšší nezaměstnaností na Zlínsku. Leží na hranicích se Slovenskem a žije v něm bezmála 1400 obyvatel. Skoro 70 % z nich jsou přitom rodáci. „Jsme patrioti," říká starostka Alena Nováková.

S požárem v Metalšrotu v Tlumačově bojovalo deset jednotek hasičů

Informaci o požáru v průmyslovém areálu v obci Tlumačov na Zlínsku přijali hasiči v půl čtvrté odpoledne. Na místo byly vyslány jednotky profesionálních hasičů ze stanic Otrokovice, Kroměříž, Zlín a další posilové jednotky dobrovolných hasičů.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies