VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kresta se v příštím roce představí v novém voze

Luhačovice – Titul v Mezinárodním mistrovství České republiky sice neobhájil, ale naprázdno také nevyšel.

1.12.2010
SDÍLEJ:

Roman KrestaFoto: DENÍK/Martin Břenek

Roman Kresta dokázal urvat premiérový triumf pro domácího šampiona ve sprinterských soutěžích, čímž alespoň částečně eliminoval dílčí neúspěch z velkého mistrovství, v němž skončil až pod stupni vítězů na čtvrté pozici.

Nezdar hned na začátku

„Ne vždy se daří tak, jak bychom si přáli,“ shrnul letošní sezonu Roman Kresta. Na mysli měl především výpadky v Mezinárodním mistrovství České republiky. Do poslední chvíle sice bojoval alespoň o titul vicemistra, nakonec však na něj zbyla jen bramborová medaile. „Pokud nedojedeme tři ze sedmi závodů, jen těžko můžeme pomýšlet na nejvyšší příčky,“ dokázal s odstupem času pojmenovat hlavní příčinu.

A za kratší konec tahal ve vzájemných bitvách s Pavlem Valouškem a Václavem Pechem již od samotného začátku sezony. „Valašku jsme bohužel nedokončili, čímž jsme hned v úvodu nabrali ztrátu. A protože se každé posádce počítalo šest nejlepších výsledků, bylo jasné, že žádnou další chybu už si nemůžeme dovolit. S tímto tlakem jsme se vyrovnávali docela dobře, drželi jsme se na dostřel, zlomovým momentem ale byla Barumka, v níž jsme havarovali,“ připomíná Kresta moment, kterým se vyřadil z boje o titul.

Kalich hořkosti si ale měl vypít do dna teprve v další soutěži, která uzavírala celý šampionát. Zatímco loni si v Příbrami i přes nemalé problémy dokázal první pozici ubránit, letos již tolik štěstí neměl. Závod nedokončil a v celkovém pořadí musel Jaromíru Tarabusovi přepustit i bronzový stupínek. „Jestli skončím třetí nebo čtvrtý, to už je prakticky jedno. Lidé si pamatují pouze vítěze,“ řekl po odstoupení ze soutěže, v níž jej zradil diferenciál, rodák z Trnavy na Zlínsku.

Výhra v Českém Krumlově

V dalších závodech ale ukázal svou světlejší stránku a potvrzoval, že na tuzemských tratích stále patří mezi absolutní špičku. Bitvy s Pechem a Valouškem byly ozdobou letošního mistrovství a domácímu šampionátu dodaly potřebný šmrnc. „Už jsem zažil i jiné vyrovnané sezony, ale nikdy se ještě nestalo, aby nás tolik jezdců bojovalo o titul. V tomto ohledu se jednalo o velmi zajímavý ročník,“ souhlasil Kresta.

Jeho nejvydařenější představení v tomto roce mohli vidět fanoušci v Českém Krumlově, kde luhačovický pilot s přehledem zvítězil. K zahození nebylo ani čtvrté místo z Rally Bohemia, v níž se před něj dostali pouze Juho Hänninen, Bryan Bouffier a Martin Prokop, tedy všechno jezdecká esa s velkou podporou továrních týmů. Třetí místo v Hustopečích se také dalo počítat mezi úspěchy. „V těchto závodech jsem se ale chyb nevyvaroval a jednou mě přibrzdil také defekt,“ připomněl 34letý soutěžák.

Sporná penalizace na Šumavě

Samotnou kapitolou pak byl závod na Šumavě. Kresta obsadil výtečné druhé místo za vítězným Valouškem. Do běla jej však rozžhavila velmi diskutabilní penalizace za údajný dotek bariéry hned v první rychlostní zkoušce. Možná i to byl jeden z klíčových momentů celé sezony. „Rozhodně nechci náš konečný výsledek svádět jen na tuto jedinou událost a být nějak zaujatý. Je však pravda, že retardéry nemají v takových soutěžích co pohledávat a jsme rádi, že se po sporné penalizaci rozvířila diskuse na toto téma a podobné problémy se již nikde neopakovaly,“ uvedl rodák z Trnavy na Zlínsku.

Své podle něj v konečném součtu znamenaly také finanční možnosti a podmínky, v nichž jednotlivé posádky celou sezonu absolvovaly. Zatímco třeba Valoušek s podporou továrního týmu Škoda Motosport měl vůbec poprvé nad Krestou v této oblasti mírně navrch a stěžovat si nemohl ani Pech, luhačovický pilot nemohl být se svým Peugeotem 207 S2000 úplně spokojený. „Auto bylo dobré, ale ne tak dobré, jak bychom si představovali. Přestože jsme na jeho vývoji usilovně pracovali, Valda byl pořád rychlejší a jeho technika byla na vyšší úrovni,“ uznal Kresta.

Titul ve sprintech

Náladu si tak vylepšoval především ve sprintech. Zdaleka sice neabsolvoval všechny závody letošního kalendáře, k dispozici měl pouze produkční mitsubishi a po jeho boku seděl mladý navigátor Tomáš Kašpárek, o jeho prvenství však nemohlo být pochyb. Ze šesti startů vytěžil plných pět vítězství a jedno druhé místo. Takovou bilancí se žádný ze soupeřů pochlubit nemohl.

„Od začátku jsme slýchali, že bychom měli bojovat o první příčku v celkovém pořadí, přesto jsme byli trochu opatrní. Přece jen jsme tento šampionát brali spíš jako doplňkovou disciplínu a větší důraz jsme kladli na dvoudenní závody. Paradoxně se nám ale ve sprintech dařilo, neměli jsme žádné problémy a splnili jsme očekávání fanoušků i odborné veřejnosti. Na adresu malého mistráku pak musím pochválit také organizátory, protože třeba Podkopná Lhota, Krkonoše nebo Jeseníky byly velmi dobře připravené,“ ocenil několikanásobný mistr republiky.

Výhra na Kypru

Za zmínku jistě stojí také jeho mezinárodní úspěchy v této sezoně. Bez jakýchkoliv ambicí na konečné výsledky absolvoval prestižní soutěže ve Švédsku, Finsku a na Kypru. Zejména poslední jmenovaný podnik vyšel Krestovi na jedničku. V absolutním pořadí dokončil závod na šesté pozici, mezi produkčními vozy jednoznačně zvítězil. „Ze všech tří závodů se přitom jednalo o ten nejtěžší a nejnáročnější. Na rozbité a šotolinové trati se nám však podařilo auto výborně připravit a především díky spolehlivé technice jsme dosáhli takového výsledku,“ říká bývalý tovární jezdec týmů Škoda a Ford.

Nová sezona s novým vozem

Příští rok však podle všeho bude jeho program poněkud seškrtaný. Navíc do něj vstoupí s úplně jiným vozem. „Peugeot už jsme prodali a do nové sezony bychom chtěli odstartovat se Škodou Fabia S2000. Vypustíme také sprinterský šampionát a soustředit se budeme pouze na velký mistrák. Už teď pracujeme na některých věcech směrem k příštímu roku, abychom byli na první závod co nejlépe připraveni,“ prozradil závěrem Kresta.

Autor: Robert Štach

1.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Balóny nad Olomoucí.
46

FOTO, VIDEO: Balonová show ozdobila nebe nad Olomoucí. Podívejte se

Vedoucí fyzioterapeutka Kroměřížské nemocnice Pavla Zemanová

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

AKTUALIZUJEME

OBRAZEM: Dožínky Zlínského kraje

Na Velkém náměstí v Kroměříži v sobotu pokračoval hlavní program krajských dožínek. Přihlížející viděli krojovaný průvod, slavnostní zahájení a předání dožínkového věnce krajskému hejtmanovi. 

Zoo se raduje z dalších mláďat

Chovatelé ve zlínské zoo mají další důvod k radosti. Početná šedesátičlenná kolonie plameňáků růžových se rozrostla o čtyři mláďata. Malí plameňáci se vylíhli na začátku července a díky skvělé péči rodičů zdárně prospívají. Stejně úspěšně se daří i dvěma malým samečkům u lemurů kata.

Pamětník Jiskry Otrokovice v první lize. Byl to malý zázrak, vzpomíná Gajdůšek

Už jsou v zapomnění. Většina z nich ani nežije. Byli to přitom oni, kdo před 53 lety do Otrokovic přinesli slávu. Na malém stadionku se na škváře kopala první liga. V sezoně 1964/1965 jezdily do míst současného moderního sportovního areálu na Baťově hvězdy tehdejší doby Tomáš Pospíchal, Andrej Kvašňák, Josef Masopust nebo Ivo Viktor.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení