„Můžeme si v závěru sezony finančně ulevit a prostředky investovat do Barum Rally,“ těší 47letého jezdce v Citroënu DS3 R3T.

Užil jste si oslavy po triumfu v Pačejově?

No určitě! Byl jsem týden nemocný. (smích) Přijel jsem v neděli (30. července) domů, lehl a další dny jsem chodil do práce marod. Takže to byly moje oslavy. Nechám je na závěr sezony s týmem a mechaniky. (úsměv)

V kategorii dvoukolek se držíte dlouhodobě ve špičce. Jak je to složité?

Hodně. Toho, že dokážeme jezdit léta na vrcholu, si vážím daleko více než titulů a podobných ocenění. Mám z toho největší radost, byť trofeje k závodění patří, proto sport děláme. Na naše možnosti si myslím, že předvádíme velice dobré výkony.

Manažer FC Fastav Zlín Zdeněk Grygera.
Svátek v Monaku. Grygera se těší na Nedvěda a Raiolu

V čem tkví kouzlo úspěchu?

Roli hraje inženýring a příprava vozu, pak je to o lidech a také o dlouhodobé přípravě na sezonu. Člověk nesmí polevit.

Sladil jste se evidentně i se spolujezdkyní Petrou Němcovou.

Monika Hýbnerová končila po mém boku před dvěma roky jako mezinárodní mistryně České republiky, pak měla naplánované mateřské povinnosti. Vystřídala ji Petra, jede druhou sezonu a už je vicemistryně a mistryně Rallysprint série. (úsměv) Je velice šikovná, rychle se učí a posouvá. Takže jsem maximálně spokojený. (úsměv)

Jaký význam má pro vás Barumka?

Můžeme se doma svézt na jednom z nejlepších závodů v Evropě, takže jsme za to rádi. Jdeme si to užít. Nejsme ničím tlačení a uvidíme, jaký výsledek nám z toho vznikne.

Filip Vabroušek na Běhej lesy Bílá
Zápisník Lubomíra Hotaře

Jaké máte dojmy ze startovního pole?

Barumka je velký a výborný závod, ale trošičku je to kočkopes. Jede se v rámci mistrovství Evropy i České republiky a na základě toho je určitým způsobem poskládaná startovní listina. Uvidíme, jak letos ovlivní naše umístění. Samozřejmě tohle není jediný faktor, který rozhoduje. Na druhou stranu výsledky byly v minulosti častokrát zkreslené, už kvůli počasí. My pojedeme téměř čtyřicet minut za první dvoukolkou, tak počkejme, jestli se s posádkou bude dát závodit a jaké budou podmínky na trati. Jakmile člověk nejede na čele třídy, je to už hodně i o štěstí.