„Těžko říci, proč uspěl vůz se zadní poháněnou nápravou. Možná to bylo náročnou ledem a sněhem pokrytou tratí, možná jezdeckým uměním. Každopádně nejlepší čtyřkolka skončila celkově až čtvrtá," poznamenal šéf závodu Antonín Cekota.

Na jezdce během sobotního dne na tratích v okolí Vizovicka čekalo 135 kilometrů složených ze sedmi slalomových zkoušek na třech úsecích (Raková, Jasenná, Barák) o celkové délce 38 kilometrů. „Nakonec z 88 posádek vidělo cíl sedmdesát, přičemž jsme nemuseli řešit žádný vážnější karambol," oddechl si ředitel závodu, podle kterého byl nejnáročnější slalomový úsek Raková. „Ta byla hodně pod ledem, těžko se dobržďovalo do retardérů. Celkově se při srovnání časů s loňskými jelo pomaleji, hodně opatrněji."

Nejlepší předokolkou se stala posádka Žárský – Petrželka s vozem Škoda Favorit, kategorii vozů se všemi poháněnými koly vévodili Ptáček s Novákem s vozem VW Golf Tdi. „Bylo znát, že z daných podmínek na trati těžily hlavně škodovky se zadní nápravou," potvrdil Cekota.

Závod se opět těšil velkému zájmu fanoušků, kteří v hojném počtu lemovali tratě. „Opravdu konkrétní číslo návštěvnosti po mně nechtějte. Bylo jich hodně, například na Baráku na diváckých místech jich bylo několik tisíc. Těší nás, že zájem veřejnosti je pořád velký," pousmál se šéf podniku.

Po dojezdu poslední posádky do cíle soutěže v sobotu následoval doprovodný program ve vizovické sokolovně, kde si přítomní jezdci, ale i fanoušci popovídali s legendami českých automobilových závodů a zároveň přímými účastníky prvního ročníku v minulosti jediné zimní soutěže u nás Valašské zimy. „Nálada v zaplněném sále byla výborná, všichni se bavili. K slyšení bylo hodně historek a až na Leoše Pavlíka, který byl služebně mimo republiku, dorazili všichni pozvaní," potěšilo Cekotu, jehož nyní čeká měsíc vyhodnocování uplynulého jubilejního ročníku.

„Poté pár týdnů spočneme a pak opět začneme s přípravou dalšího ročníku. Vzhledem k ne zrovna ideální náladě ve společnosti při pohledu na rallye se hůře a hůře hledají trasy závodu, ale všichni věříme, že se zde za rok opět uvidíme," dodal Cekota, jenž je u kormidla populárního amatérského automobilového závodu 17 let.

Zajímavý rozhovor s vítězem závodu Radimem Minaříkem, jak málem zaspal start a jak sní o startu na Barumce, čtětet v pondělním tištěném vydání regonálního DENÍKU.

Výsledky:

1. R. Minařík/J. Moravec (sk. B, Škoda 130) 2144,63 , 2. St. Milička/M. Pecl (B, Škoda 105) 2148,37, 3. M. Žárský/M. Petrželka (A, Škoda Favorit) 2152,30, 4. R. Ptáček/R. Novák (C, VW Golf IV TDI) 2159,01, 5. L. Macháč/J. Ovesný (A, Škoda Felicia Kitcar) 2164,42, 6. R. Jurečka/T. Kalina (A, Škoda Felicia) 2173,69.

Autor: Jiří Hejtmánek, Martin Břenek