„Měl jsem řadu technických problémů. Hned dva kilometry po startu do mě někdo zezadu šťouchl, tak jsem se zdržel. Pak jsem bojoval s převody… Hlavní balík jsem už nedojel, ale když jsem viděl výkonnost těch cyklistů, tak jsou úplně někde jinde než já," přiznal jednatřicetiletý zlínský závodník.

Odnesl jste si přesto ze šampionátu zážitek?

Obrovský. (nadšeně) Musím poděkovat Jirkovi Brázdilovi, který mě trénuje a vyřídil mi profi licenci. Jeli jsme už asi pět závodů, ale v Kyjově to bylo úplně něco jiného. Startovalo asi osm lidí z World Tour. Je škoda, co se mi stalo, chtěl jsem alespoň několik kol uviset s nejlepšími, abych se zase posunul dál, avšak už jenom díky té atmosféře to bylo úžasné.Tisková konference Barum Czech rally Zlín na krajském úřadě ve Zlíně. Tomáš Kostka.Zdroj: DENÍK/Jan Karásek

Nedostal jste se do bližšího kontaktu s hvězdami cyklistiky, že byste je naopak přilákal do rally?

(úsměv) Ne ne. Do Kyjova jsme přijeli ráno před závodem a jenom jsme se potkali se Saganem, protože jsme parkovali vedle sebe. (smích) Ale bylo to náhodně. O mně vůbec nevěděli a já jsem byl rád, že jsem byl schovaný, abych ještě nezpůsobil nějaké faux pas. (smích) Naštěstí vše dobře dopadlo. Pro mě teda ne (Kostka soutěž nedokončil – pozn. red.), ale pro ty nejlepší to bylo úspěšné mistrovství. (úsměv)

Co vás vůbec přivedlo k cyklistice?

Na kole jezdím dlouho v rámci fyzické přípravy. Ale teď jak moc nezávodím v motorismu, tak jsem vymyslel, že bych mohl objíždět nějaké díly Českého poháru. Je to však strašná dřina. Začal jsem pozdě a je mi jasné, že to nemůžu nikam dotáhnout. Kluci, co se cyklistice věnují odmala, jsou prostě někde jinde. Ale baví mě to. (úsměv)

Takže budete pokračovat?

V rámci relaxu a zábavy určitě ano. Sleduji každý evropský závod a říkal jsem si, proč to přímo nezkusit. Fakt je to ale dřina, chce to trénink.

V automobilovém sportu se letos věnujete hlavně testování okruhových vozů. Jaký je pro vás tento model?

Jako každý bych rád závodil. Myslel jsem si, že mi dobře dopadne angažmá na okruzích v Německu v seriálu GT vozů, prošel jsem tam dobrými testy, ale nakonec jsem se rozhodl, že ještě rok počkám. Protože auto bylo úplně nové, tým také a výsledky zatím nemá takové, jak jsem si myslel, že by mohl mít. Na okruhy se chci vrátit příští rok a v rallye bych jel určitě Kopnou a Barumku.

Letošní Barumku neabsolvujete s vozem Ford Fiesta R5, nýbrž se Škodou Fabia R5 z dílny rakouského šampiona Raimunda Baumschlagera. Jak došlo ke spolupráci?

Doporučení mi dal Roman Kresta a pak už jsem si to ře-šil sám. Na návštěvě Raimun-da jsme si padli do oka a viděl jsem, že by to mohlo být dobré. Minulý týden na testu se to jen potvrdilo.

Jaký máte letos cíl ve zlínské soutěži?

Chtěl bych bojovat o pódium. Samozřejmě i páté šesté místo je pořád super. Rallye moc neodjezdím, nicméně vždycky se snažím nachystat tak, abych alespoň o pětku závodil. Proto jsem i zvolil tým s Rai᠆mundem, s jehož prací jsem zatím naprosto spokojený. Teď ještě pojedu Rally Pačejov, abych vyzkoušel nové pneumatiky a další věci.