VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Orsák chce titul ve své třídě

Valašské Klobouky – Jaroslav Orsák se sice v této sezoně vrací ke staršímu modelu vozu, na druhou stranu má valašský pilot opět jen ty nejvyšší ambice. V domácím mistrovství plánuje ve své třídě útok na nejvyšší příčky a o svých kvalitách hodlá přesvědčit již během nadcházejícího víkendu na Valašské rally.

22.3.2012
SDÍLEJ:

Rallyový pilot Jaroslav Orsák. Foto: Archiv

„Naší prioritou je kompletní seriál MMČR. S Davidem Šmeidlerem bychom chtěli vybojovat titul ve třídě 3. Díky úspěchu na Jänner rally máme sezonu dobře rozjetou,“ připomněl Orsák, že v úvodním podniku celé sezony pobral ve své třídě maximální počet bodů. Teď se však musí připravit úplně na jinou soutěž. Na Valašsku není po sněhu ani památky a pojede se čistě asfaltový závod.

„Na asfaltu jsem s výjimkou Mikulášské rally téměř půl roku nejel a potřebuji si na asfaltový povrch znovu zvyknout. Od pondělí jsme začali testovat. V plánu máme trojici testů na Valašsku. Chceme především dokonale vyladit podvozek,“ uvedl směrem k přípravě na druhý podnik nejprestižnějšího domácího šampionátu 27letý pilot.

Vzápětí vysvětlil, co jej vedlo k tomu, že stáhl ze šampionátu novější model Mitsubishi Lancer Evo IX specifikace R4, od nějž si loni hodně sliboval. „Po loňských zkušenostech víme, že specifikace R4 je rychlejší než produkční vůz skupiny N. Ve třídě 2, kam je od loňska zařazena, je však proti speciálům Super 2000 nekonkuren­ceschopná. Rozhodli jsme se proto soustředit na třídu 3, kde máme reálnou šanci bojovat o nejvyšší příčky,“ ozřejmil Orsák.

Přípravě staronové zbraně ovšem věnoval se svým týmem spoustu času a věří, že tato práce nepřijde vniveč. „Zůstáváme u modelu Lancer Evo IX, se kterým máme dostatek zkušeností a máme k němu i potřebné množství náhradních dílů. Auto je zbrusu nové s maximálním využitím úprav v rámci platné homologace. Všechny důležité komponenty jsou nové,“ uvedl valašský pilot, jenž se tak opět může spolehnout na podporu svých stálých partnerů. Ti jej nenechali ve štychu ani v době, kdy ekonomická situace motosportu příliš nepřeje.

„Máme věrné a prosperující partnery, díky kterým se nám podařilo zabezpečit celou sezonu. Navíc nám pomohli dovybavit i servisní dílnu a týmové zázemí. S jejich pomocí můžeme stejně jako v minulých letech startovat i na Slovensku, kde se také pokusíme zapojit do bitvy o mistrovský titul. Bohužel, dvě soutěže v Rožňavě a Topolčanech kolidují s českým mistrákem, kterému pochopitelně dáváme přednost. Vyloučeny ale nejsou ani další zahraniční starty,“ doplnil k letošnímu programu Orsák.

Autor: Robert Štach

22.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
40

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.
19

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Hostákovi se nelíbilo zahřívání gum. Jinak jej svezení v závodničce nadchlo

Rozhodně si necvrnkl do kalhot. Naopak. Plnými doušky si v těchto dnech užívá krásy a tradice pro něj zcela nového zlínského regionu nový generální manažer hokejových Beranů Martin Hosták. Bývalý úspěšný hokejista a expert v úterý rád přijal pozvání a možnost svézt se na testovací zkoušce blížící se Barumky ve špičkovém závodním voze Škoda Fabia R5 pilotovaném Antonínem Tlusťákem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení