„Odjeli jsme dobrý závod, s výsledkem jsme maximálně spokojení, přestože z mojí strany nebylo úplně vše v pořádku. Proti soupeřům s výkonnější technikou jsme však těžko mohli pomýšlet na lepší umístění. Navíc nám příliš nenahrály ani klimatické podmínky," připomněl pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.

Absolutní špičku mohl prohánět pouze na sněhu, kde se rozdíly mezi jednotlivými stroji mažou. „V takovém případě záleží hlavně na jezdci. Hodně jsme na to spoléhali, bohužel zimní soutěž skončila poměrně záhy. S ubývajícím sněhem se rozdíly mezi jednotlivými posádkami zvětšovaly," uvedl Orsák.

On sám ovšem nechtěl prodat svou kůži lacino, ačkoliv začátek mu příliš nevyšel.

„Úvodní erzeta byla špatná. Nevím proč, ale nemohl jsem se dostat do tempa. Chyběla nám i rychlost a dostali jsme pořádný nášup," přiznává valašský soutěžák.

Pak se do toho ale obul a už třetí rychlostní zkoušku ovládl.

„A kdyby nám při druhé erzetě nezdechl v zatáčce motor, vyhráli bychom i tu," líčil Orsák. Pak ovšem začalo úřadovat počasí. Závěr první etapy se odjel v průtrži mračen, na blátě a přimrzlých ledových plotnách. To bylo něco na Valacha!

„Tam, kde se ostatní podělají, my začínáme. Řada posádek v těchto extrémních podmínkách raději odstoupila nebo erzety jenom projela, naopak my jsme si vybudovali docela solidní náskok," prozradil 28letý soutěžák.

A dobře udělal, protože o den později se dal očekávat atak nejbližších konkurentů v boji o první desítku i o vítězství ve třídě 3.

„Věděli jsme, že zejména Pavel Valoušek a Míra Tarabus nás budou chtít předskočit, ale my jsme neprodali kůži lacino. Všechny útoky jsme odrazili a osmou příčku jsme uhájili až do cíle, což bylo fantastické," rozplýval se Orsák.

V samotném závěru v něm ale hrklo. To když začala zlobit elektronika.

„Pořád pršelo a asi se do ní dostala nějaká vlhkost. Věřil jsem, že to zvládneme, ale do smíchu mi při tom nebylo," nezastíral pilot z Valašských Klobouk, jenž v redukovaném pořadí produkčních vozů v rámci hodnocení mistrovství Evropy uzmul bronz.

A to byl také důvod, proč se zúčastní i další zimní soutěže v Lotyšsku. Ještě předtím ale vyrazí za dva týdny k testovacímu závodu do Litvy.

„Potřebujeme si zvyknout na pneumatiky s velkými hroty. S těmi se jezdí hlavně v severských zemích, u nás jsou zakázané a my s nimi nemáme potřebné zkušenosti," vysvětlil Orsák tuto netradiční volbu.

Zároveň tím potvrdil, že to letos v nově koncipovaném seriálu mistrovství Evropy myslí se svou účastí vážně. Prioritou ale zůstává domácí mistrák. Loni skončil čtvrtý absolutně. „Letos chceme minimálně na bednu," poznamenal ke svým ambicím.