VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pantálek má asi po sezoně a zřejmě se bude soudit

Zlín – Měla to být vydařená sezona s atakem na vedoucí trojici v absolutním pořadí mistrovství České republiky ve sprintrallye. Milan Pantálek (na snímku) hodně toužil po úspěchu, k dispozici měl špičkovou techniku v podobě vozu specifikace WRC.

24.9.2010
SDÍLEJ:

Milan PantálekFoto: Archiv

A také spolujezdce Petra Vilímka, jenž mu měl pomoci s financováním závodů. Ani jedno ale nakonec nedopadlo dle představ a pro želechovického pilota možná sezona končí, přestože v kalendáři figurují ještě dva jednodenní podniky.

„Intenzivně sháníme finanční prostředky, abychom mohli startovat alespoň ve Vsetíně na téměř domácí půdě,“ prozradil Pantálek, kterému se hrubě začíná nevyplácet volba z konce loňské sezony. Tenkrát si mohl vybrat. Za peníze, které by jezdec investoval do špičkově připraveného Mitsubishi Lancer EVO IX, by s Jaroslavem Novákem odjel kompletní rallysprintový seriál plus vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství, včetně Barum rally.

„Druhou variantou bylo startovat se Škodou Fabia WRC, což byla velmi lákavá nabídka. Když došlo na lámání chleba, přišel za mnou Petr Vilímek s tím, že by se rád vrátil do soutěží. Dohoda zněla: já zaplatím pět sprintů a Petr zaplatí šestý závod, na což přistoupil. Myslel jsem si, že chlapská dohoda platí, ale zmýlil jsem se,“ říká želechovický soutěžák.

Brzy přišel zádrhel. „Když jsem chtěl po Vilímkovi na začátku roku slíbené peníze, tak mi jednoduše řekl, že mi je nedá, neboť je nedostal od sponzorů. Později mi nebral telefony nebo se nechal zapírat s tím, že je mimo republiku. S člověkem, se kterým sedíš v autě, riskuješ s ním vlastně život a on se plánovitě veze s tím, že nezaplatí, to je něco hrozného. Já se s tím pořád nemohu smířit,“ kroutil nechápavě hlavou Pantálek.

A neopomněl připomenout ani další zklamání, které plynulo z profesních nedostatků jeho spolujezdce. „Všechny závody jsem jezdil s Petrem vlastně na oči. Během erzet se dokázal i několikrát ztratit. Například v Krkonoších se během první zkoušky na čtyřech kilometrech ztratil třikrát. Proto jsem se snažil zapamatovat trať už během seznamovacích jízd a nespoléhat se na rozpis. Při sprintech to není až tak problém, neboť se jezdí málo úseků. Pouze v Krkonoších je trať velmi těžká a tady to bylo poznat i na výsledku,“ nebral si servítky 38letý pilot.

To byl také jeden z důvodů, proč se ve druhé polovině sezony objevil na sedadle navigátora osvědčený Jaroslav Novák, pod nímž se výsledky přece jen zvedly. Rozpačitý dojem z celé sezony ale zakrýt samozřejmě nemohly. „Nebyl to vydařený rok. Soustředili jsme se jen na sprinty, neabsolvovali jsme ani Barumku a teď nám hrozí předčasný konec sezony. Jediným pozitivem tak bylo skutečně asi jen to, že jsme mohli startovat s wrcem,“ bilancoval Pantálek.

A co na to protistrana? „Dohoda byla skutečně taková, že sponzoři zaplatí šestý závod, ale jen pokud se pojede na absolutní pořadí. Po pár odjetých sprintech byla skutečnost jiná a sponzorům se nelíbilo naše umístění, a tudíž jsem od nich nedostal peníze. Za co taky, že?“ ptá se Petr Vilímek. Je tak docela možné, že celý spor skončí nakonec až u soudu.

„Na autě jsem prokazatelně vezl reklamy sponzorů, které tam chtěl mít Petr Vilímek, a stejně prokazatelně v autě seděl se mnou Petr Vilímek. V této chvíli zvažuji právní cestu, kdy se budu snažit vymáhat ušlé pohledávky,“ potvrzuje Pantálek, jenž si letošní sezonu za rámeček určitě nedá.

Na úvod se moravská posádka prezentovala desátým místem v Třebíči, následovala šestá příčka v Lužických horách a propastné 18. místo v Krkonoších. Naopak body si mohl Pantálek připsat za 14. pozici na Vysočině a za osmé místo v Pačejově. Jediný výpadek byl z dobře rozjeté Kopné kvůli technické závadě. A teď ze stejného důvodu ve Vyškově.

„Zajížděné časy byly opět velmi solidní a potvrdily zlepšení z předchozích závodů, ale praskla nám hadička, vytekla kapalina a než bychom vše opravili, dostali bychom penalizaci, která by nás předem vyřadila z bojů o bodované příčky, proto jsme auto odstavili,“ vysvětlil pilot Gemini Rally Teamu, jemuž tak aktuálně patří až 13. místo v celkovém pořadí. Už teď přitom ví, že v Jeseníkách tento výsledek určitě nevylepší, a otazník visí i nad říjnovým startem ve Vsetíně.

Autor: Robert Štach

24.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Záchrana psa pomocí klobásky

Zlínští krajští hasiči mají novou "tajnou zbraň". Pomohla jim při záchraně psa

V úterý vyražte na velkou autogramiádu pilotů Barumky

První přímé setkání s největšími hvězdami letošního 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín nabízí úterní autogramiáda, která od 18.30 hodin proběhne ve zlínském obchodním centru Zlaté jablko.

Při srážce aut se zranila chodkyně

V Luhačovicích bourala dvě osobní vozidla, zranila se při tom chodkyně. Nehoda se stala v pondělí 21. srpna kolem 11. hodiny dopoledne v Masarykově ulici v centru města.

Zlín posílil bratr Rihards Bukarts. Na zkoušce uspěli Freibergs i Illo

Sourozenci jsou zase spolu. Rihards Bukarts, o šest let mladší bratr Robertse Bukartse se stal novou posilou extraligových hokejistů Aukro Berani Zlín.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení