„Těch novinek bylo mnohem víc a možná se to podepsalo i na našem sobotním výkonu. Dvakrát jsem šel po mých chybách mimo trať, což přičítám menší závodní praxi. Jednou nás přibrzdil defekt, to jsme ztratili šest minut, protože jsme nemohli nasadit hever, a v závěru dne přestal fungovat posilovač řízení. Tím vším jsme si museli projít," vypočítával Valoušek.

Přesto nebyl ani po úvodní etapě vyloženě rozmrzelý. „V podstatě ani jednu rychlostní zkoušku jsme neabsolvovali úplně bez problémů. Postupně jsme se však sžívali, sehrávali a po divoké sobotě přišla mnohem klidnější a vydařenější neděle," předeslal otrokovický soutěžák.

A to i přes nepřízeň počasí.

„Na nových pneumatikách, které jsme měli k dispozici, jsme za mokra vůbec netestovali, nicméně vše fungovalo na jedničku. Hodně dobrý pocit mám zejména z Majáku, který jsem jel vůbec poprvé, a časově jsme se dokázali měřit s nejlepšími. Nejen tuto erzetu, ale celou neděli hodnotím maximálně pozitivně. Užívali jsme si to," radoval se Valoušek.

A mnoho nechybělo, aby si splnil i svůj cíl, s nímž do druhé etapy nastupoval.

„Po sobotě bylo jasné, že se můžeme dotáhnout maximálně na Jardu Orsáka a jeho sedmé místo. Nakonec k tomu chybělo jenom půl sekundy. A to jsem ještě cítil, že máme určitou rezervu," poznamenal Valoušek, jenž dokonce dvě rychlostní zkoušky vyhrál. A to jako vůbec první pilot s vozem specifikace R5.