„Kdo by nebyl naštvaný po takové soutěži a tak těsné porážce. Na druhou stranu šampionát přece ještě nekončí,“ uvedl Roman Kresta, jenž se na čele závodu usadil už po páteční speciálce a neohroženě na něm trůnil až do včerejšího odpoledne. Teprve v posledním měřeném testu se před něj vtěsnal plzeňský pilot. „Bohužel už od poloviny předposlední rychlostní zkoušky nám zlobil senzor, kvůli kterému postupně klesal výkon motoru,“ vysvětlil luhačovický jezdec důvody svého zpomalení.

Víkendová soutěž pro něj byla vůbec hodně smolná. Už v sobotu si zajistil suverénním výkonem víc než minutový náskok, o který však vinou defektu přišel. „Na prázdné gumě jsme jeli asi deset kilometrů, tedy polovinu erzety,“ posteskl si Kresta, kterého navíc trápily také potíže s čerpadlem. Přesto dorazil do cíle sobotní etapy se solidním náskokem 17 vteřin. Také díky tomu, že v klíčové rychlostní zkoušce, kterou absolvoval s prázdnou pneumatikou, za sebou taktickou jízdou udržel Václava Pecha. Ten jej sice dohnal, ale nepředjel.

„Přestože v přípravě jsme nic nepodcenili, potkaly nás problémy s technikou. V závěru čtvrtého měřeného testu jsme měli štěstí v neštěstí, když nám krátce před stopkou vůz vypověděl poslušnost a museli jsme jej do časové kontroly dotlačit. Naštěstí technici v servisu vše zvládli a v soutěži jsme mohli pokračovat,“ oddechl si 32letý pilot.

Nedělní etapa pak pokračovala suverénním tažením úřadujícího šampiona. Kresta s vozem Peugeot 207 S2000 zahájil poslední soutěžní den dvěma nejrychlejšími časy a vybudoval si až půlminutový náskok. Na třetím testu prohrál s Pechem jen o desetiny, ale na zbývajících dvou kvůli technickým problémům zpomalil a pokaždé za ním zaostal o patnáct sekund. „To je prostě rallye. Dnes nám vítězství uniklo doslova mezi prsty, ale třeba příště bude stát štěstí zase na naší straně,“ věří rodák z Trnavy na Zlínsku.

Šumava rallye Klatovy: 1. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:57:46,8, 2. Kresta, Gross (Peugeot 207 S2000) -1,4, 3. Valoušek, Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) -17,7, 4. Běhálek, Černohorský (Subaru Impreza Sti) -1:28,1, 5. Tarabus, Trunkát (Fiat Grande Punto S2000) -2:48,3, 6. K. Trojan, Dolečková -2:57,1, 7. J. Jelínek, Kotěna -3:07,8, 8. Barvík, Bartončík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -3:21,0.

(rš)