Konečné umístění ale pro něj tolik důležité nebylo. Především si totiž cenil zisku jednoho bodu do celkového hodnocení šampionátu a dalších sedmnácti bodů do kategorie dvoukolek, kde svádí tuhý boj o první místo s Bulharem Slavovem, jenž jej v Chorvatsku předstihl až v poslední rychlostní zkoušce.

„To byla asi jediná věc, která mě trochu zamrzela,“ připustil zádveřický pilot. Ale vzápětí už se zase usmíval. Na rozdíl od loňského roku spatřil cíl náročné soutěže Croatia Delta Rally a až do posledních metrů se bil o postavení v první desítce. „Bohužel v závěrečné erzetě začalo pršet, a protože i na suchu to dost klouzalo, raději jsem zpomalil a vsadil na jistotu. V této fázi šampionátu potřebuji především dojíždět,“ vysvětlil Tlusťák.

A vzhledem k tomu, že z celkových tří etap dvě vyhrál, jistě by byla velká škoda promrhat rýsujících se 17 bodů započítávaných do celkové klasifikace mistrovství Evropy v kategorii dvoukolek. „Bulhar Slavov sice díky vítězství získal o jeden bod víc, ale to v konečném účtování příliš neznamená. Stále je přede mnou, protože zvítězil i v Itálii, ale jeho náskok je velmi těsný. Vypadá to, že o titul si to rozdáme právě mezi sebou,“ předpokládá 27letý pilot.

Po třetí rychlostní zkoušce mu přitom na konci prvního dne příliš do zpěvu být nemuselo. Stačilo, aby po dvacetimetrovém skoku špatně dopadl nebo nevybral následující zatáčku, a mohly mu zbýt jen oči pro pláč. „Loni jsme tento horizont v rozpisu vůbec neměli. Jezdili jsme mnohem opatrněji a z našeho pohledu se nejednalo o žádný krizový úsek. Ale protože teď jezdíme zhruba o vteřinu a půl na kilometr rychleji než minulou sezonu, některá místa pro nás dostávají úplně nový rozměr,“ objasnil Tlusťák, jak k zaváhání došlo.

S nelehkou situací si ovšem bravurně poradil a do další fáze soutěže jej tento moment nakopl. „Pomohlo nám to. Jezdili jsme mnohem lépe než při letošní evropské premiéře v Itálii. Časy byly velmi solidní, ačkoliv kluzký asfalt vyžadoval maximální pozornost. Dokonce jsme si poradili i s poruchou alternátoru, kvůli které jsme ztratili okolo půl minuty. Přesto jsme byli pořád v čele. A kdyby nezačalo pršet, určitě bychom se na něm udrželi,“ je přesvědčený zádveřický soutěžák.

Po návratu z Chorvatska si se svým spolujezdcem Janem Škaloudem ale příliš neodpočine. Už za necelé dva týdny představí svůj vůz Citroën C2 S1600 v Hustopečích, kde pokračuje domácí šampionát již čtvrtým podnikem. Týden nato se pak Tlusťák přesune na mezinárodní kolbiště. Dějištěm třetího závodu mistrovství Evropy se stane Belgie.

Robert Štach