„Jsme rádi, že se nám podařilo zajet takový výsledek, i když k absolutní spokojenosti nám ještě něco chybí,“ přiznal po závodě Tarabus, který viděl rezervu zejména v zajížděných časech, které na tuzemskou elitu skutečně nestačily.

„Mohl jsem jet rychleji. Hlavně v některých zatáčkách. Zrychlovat jsem začal teprve v neděli, kdy se na nás začali tlačit další soupeři, zejména Karel Trojan,“ prozradil zlínský pilot.

Pátou příčku si zajistil už v sobotní první etapě, a protože na čtvrtého Běhálka ztrácel víc než sto vteřin, neměl potřebu zbytečně riskovat. „Po dvou relativně poklidných erzetách se k nám však začali přibližovat další jezdci, takže nám nezbývalo nic jiného než trochu zrychlit,“ líčil průběh nedělní druhé etapy pilot vozu Fiat Abarth Punto S2000. A naráz začal zajíždět časy, které mu k udržení pozice v elitní pětce bohatě stačily.

„Možná jsem měl v hlavě ještě předchozí nehodu v Portugalsku. Postupně jsme se osmělovali čím dál víc a zatáčky, do kterých jsme předtím najížděli s velkým respektem, jsme při druhém průjezdu zdolávali mnohem odvážněji. To se nám vyplatilo,“ pochvaloval si Tarabus, kterého ovšem částečně vypekla sázka na mokré gumy. „Ještě v pátek to vypadalo, že celý víkend proprší. Nakonec však byla většina tratí oschlá,“ potvrdil 32letý závodník.

Po defektu na Valašce se přesto dočkal prvních letošních bodů do hodnocení českého šampionátu, které jsou pro něj velkým povzbuzením do další práce. „Potřebovali jsme bodovat, abychom hned po dvou soutěžích nepřišli o reálnou šanci bojovat o slušný výsledek v absolutní klasifikaci. Domácí mistrák je teď pro nás priorita čísla jedna,“ ubezpečil Jaromír Tarabus.

Robert Štach