VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozlučka s fiatem Tarabusovi vyšla

Zlín – Jaromír Tarabus věděl, že poslední rallyesprint této sezony ve Vsetíně bude zároveň jeho rozlučkou s vozem Fiat Abarth Grande Punto S2000, který jej i s přestávkou provázel poslední čtyři roky.

2.11.2011
SDÍLEJ:

Jaromír TarabusFoto: DENÍK/Jiří Hejtmánek

Zlínský pilot se s ním rozloučil hezkým výsledkem a šestým místem na Valašsku uzavřel své letošní účinkování v domácích soutěžích.

„Jsme rádi, že jsme si závod opravdu užili. Od začátku do konce vše fungovalo výborně, samozřejmě až na nějaké jezdecké minichybičky. Hezky jsme si zazávodili a tahali se o vteřinky s Honzou Sýkorou a Mirkem Jakešem. Po Honzově chybě už zůstal jen Mirek Jakeš, kterého však na závěrečných rychlostních zkouškách trápila technika,“ ohlédl se za posledním vystoupením této sezony Tarabus.

Celkově to tedy stačilo na páté místo v absolutní klasifikaci. Ne že by to byl vyloženě špatný výsledek, zvlášť v konkurenci vozů WRC v podání Romana Odložilíka a Pavla Valouška, ale přece jen bronzový medailista z loňské sezony ve velkém mistrovství pomýšlel o něco výš. „Na začátku jsme mířili rozhodně výš. Nicméně naše sprintová sezona byla taková, jaká byla, včetně většího počtu odstoupení, než by bylo pro lepší výsledek optimální,“ znal příčiny zlínský pilot.

Společně s navigátorem Igorem Norkem dvakrát odstoupili kvůli technické poruše, jednou havarovali.

„Problémem byl také handicap s neznalostí většiny tratí kromě Kopné a Vsetína. Za další příčinu relativního neúspěchu považuji neustále přesedání z dvoukolky do S2000. To v praxi znamenalo, že než jsme se při zmíněné konkurenci stačili s fiatem rozjet, už nám soupeři ukazovali záda a na sprintu není čas nic dohánět,“ našel další příčiny Tarabus.

Naopak spokojenost zavládla s působením posádky ve vybraných závodech velkého mistrovství, kde Tarabus s Norkem startovali s novinkovým autem Škoda Fabia R2.

„Měli jsme možnost během roku úspěšně vyzkoušet vynikající novou dvoukolku, se kterou se nám dařilo na prestižní Barumce či Bohemce a s níž jsme startovali i na slavném San Remu. V jednom závodě jsme osedlali i klasické mitsubishi,“ vzpomněl na pestrý výběr vozů v tomto ročníku 34letý soutěžák.

Co se týče plánů pro příští sezonu, ty zatím zůstávají zahaleny v mlze, i když samotný tým už má samozřejmě docela konkrétní představu o tom, jak by se měl nadcházející ročník odvíjet.

„Všeobecně jsme deklarovali, že uplynulá sezona byla spíše přechodná. I proto jsme startovali hlavně ve sprintech. Vše další se ale bude odvíjet od probíhajících jednání. Jakmile budeme mít konkrétní výstupy, fanouškům dáme samozřejmě vědět,“ slíbil Tarabus.

Autor: Robert Štach

2.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jolana Voldánová

Reportérku už hrát nechci, ale tu mrtvolu, o které se mluví, bych brala

Tisková konference festivalu Holešovská regata ve Zlíně.
5

Holešovská Regata letos slibuje opět přehlídku hvězd

Ptejte se primáře Vladimíra Řiháka, jak si chránit svoje plíce

ON-LINE ROZHOVOR / Co dělá s plícemi cigaretový kouř? Jak poznat, že s plícemi není něco v pořádku? Proč už není nutné děti očkovat proti tuberkolóze? S jakými zajímavými případy se během své mnohaleté lékařské praxe setkal?

Nejvěrnější jsou obci v Nedašově

Nedašov patří k obcím s nejvyšší nezaměstnaností na Zlínsku. Leží na hranicích se Slovenskem a žije v něm bezmála 1400 obyvatel. Skoro 70 % z nich jsou přitom rodáci. „Jsme patrioti," říká starostka Alena Nováková.

S požárem v Metalšrotu v Tlumačově bojovalo deset jednotek hasičů

Informaci o požáru v průmyslovém areálu v obci Tlumačov na Zlínsku přijali hasiči v půl čtvrté odpoledne. Na místo byly vyslány jednotky profesionálních hasičů ze stanic Otrokovice, Kroměříž, Zlín a další posilové jednotky dobrovolných hasičů.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies