A jakou? Leccos už se dá vytušit z nominace na první mistrovský závod ve sprintech. Do něj tým BRT nominoval svého šéfa Milana Maděryče a slovenského jezdce Janka Daniše. Proč ale vůz Audi A4 DTM nebude sedlat Tomáš Kostka? „Souvisí to s jeho ambicemi a plány na celou nadcházející sezonu. Během víkendu prozradíme v Brně víc,“ řekl tajemně manažer stáje BRT Petr Najman.

Dá se tedy čekat, že zlínský pilot se soustředí úplně na jiný seriál, než jakým je republikový šampionát. „Mělo by se jednat o něco prestižnějšího,“ potvrzuje Najman.

Samotný jezdec nebyl o mnoho sdílnější, i když v minulosti se několikrát vyjádřil, že jej láká především okruhový šampionát v sousedním Německu. „Nyní jsem v Brně a s týmem se normálně připravuji na víkendové závody. V pátek nás čekají kvalifikační jízdy. Do té doby ještě musíme udělat spoustu práce, protože nová technika na tuto sezonu k nám dorazila teprve před několika dny,“ řekl Kostka, jakoby se nic významného ani nechystalo.

Ale ono se chystá. „A mělo by to souviset s Tomášovým zimním testováním ve Španělsku,“ poodkryl další indicie šéf stáje BRT. Kostka byl na dosud neznámém okruhu Almeria na jihu Španělska hostem u týmu Futurecom - TME a dostal k dispozici jednu z nejnovějších evolucí Audi A4 DTM.

Výkon mladého pilota hodnotil velice pozitivně i technický ředitel stáje Futurecom - TME Boris Bermes. „Tomášovo zdejší vystoupení bylo velice profesionální a slibuje hodně zajímavé výsledky při vyhodnocování získaných datových výstupů,“ řekl v lednu tohoto roku Bermes. A zdá se, že jednání od té doby významně pokročila.

Víkendový start někdejšího formulového jezdce by tak mohl být jedním z jeho posledních představení v České republice v rámci této sezony. Svému týmu by ještě chtěl pomoct v sobotním vytrvalostním závodě na tři hodiny, pak by se měla celá motoristická veřejnost dozvědět, kam budou směřovat jeho další kroky. „Určitě to ale bude znamenat další posun v mé kariéře,“ těší se Kostka.

(rs)