VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tarabus není pod tlakem a může jen překvapit

Zlín – Navázat na loňský výsledek. To by si přál Jaromír Tarabus, jenž nebude ani během nadcházejícího víkendu chybět na startu Barum Rally Zlín. Zároveň si ale uvědomuje, že zopakovat osmaé místo v celkovém pořadí by spíš bylo počinem z kategorie snů než reálnou možností.

25.8.2011
SDÍLEJ:

Jaromír TarabusFoto: archiv

„Seznamovací jízdy budou premiérově jen na dva průjezdy a stát se může cokoliv. Ani loni jsme nezačínali nijak oslnivě, ale během deštivé soboty jsme přežili, což bylo ze všeho nejdůležitější. Zajížděné časy sice nebyly optimální, protože se nám příliš nedařilo trefovat správné obutí, přesto nás po první etapě dělila od nejlepší desítky pouhá minuta,“ vzpomíná zlínský soutěžák.

A vzhledem k tomu, že v neděli se zlepšilo nejen počasí, ale i jeho výkony, mohl se v cíli těšit z výsledku, jenž měl svou váhu jak v domácím mistrovství, tak i ve srovnání se zahraniční konkurencí.

„Jeli jsme bez výraznějších chyb a v závěru jsme si soutěž opravdu užívali. Navíc získané body nám hodně pomohly i ke konečnému třetímu v rámci českého šampionátu,“ připomněl bronzový medailista z uplynulé sezony.

Tenkrát ovšem startoval s vozem Ford Fiesta S2000, na jehož spolehlivost se mohl po celý rok plně spolehnout. Letošní situace je odlišná. Tarabus vyzkoušel už dvě auta. Jednodenní sprinty jezdí se starší evolucí Fiatu Abarth S2000, vybrané podniky velkého mistrovství zase se Škodou Fabia R2 poháněnou pouze na jednu nápravu. V nejprestižnějším podniku celé sezony ovšem vytáhne do boje pouze s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX.

„Jsme rádi i za tuto variantu, neboť na Barumce jsme startovat chtěli, ale nevěděli jsme, zda se s tímto přáním vejdeme i do našeho rozpočtu. Dlouho to vypadalo, že bychom mohli opět osedlat Škodu Fabia R2, s níž se nám dařilo i na Bohemce, nakonec ale výsledná jednání nedopadla podle našich představ,“ konstatoval 34letý pilot.

Víkendový závod za volantem staršího a méně výkonného stroje ovšem bere jako výzvu a dobrovolně a předem se nechce zařadit do pole poražených.

„Letos jsou naší prioritou sprinty a závody velkého šampionátu bereme jen jako doplněk. Nebudeme proto pod žádným tlakem a nutností bodovat. Auto je sice trochu tvrdší a řízení náročnější, ovšem snad každý jezdec z domácí špičky už s mitsubishi někdy dřív startoval, takže teď to vyšlo i na nás,“ bere celou situaci s nadhledem Tarabus.

Autor: Robert Štach

25.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Martin Hosták

Nový GM Zlína Hosták? Nebojím se, vzkázal. Vyslechne si Čajánka i Lešku

Jakub Jugas

ON-LINE rozhovor s kapitánem zlínských fotbalistů Jakubem Jugasem

Zlínský Sporťáček nabídl padesátku různých sportů

Na jednom místě vyzkoušet co nejvíce sportů. To byl princip Sporťáčku – festivalu sportu pro děti a mládež, který se konal v rámci doprovodného programu Zlín Film Festivalu na zlínském Stadionu mládeže.

Premiéra Tehdy spolu přilákala ve Zlíně stovky lidí

V sobotu 27. května 2017 se ve zlínském Golden Apple Cinema konala premiéra nového filmu o Valašsku s názvem Tehdy spolu. Jeho autorkou je Marta Santovjáková Gerlíková. Filmu předcházel program s autogramiádou.

V Doubravách se zřítilo letadlo, pilot přežil

V Doubravách na Zlínsku se v sobotu několik minut před 14. hodinou zřítil ultralehký kluzák. Jeho pilot pád přežil. Letadlo se zřítilo v prostoru zemědělského družstva, kde zůstalo viset na 4 metry vysoké zídce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies