Zlínský pilot v předposledním díle Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye zle zatápěl úřadujícímu vicemistrovi Václavu Pechovi a jako jediný s ním dokázal zajet rovnocennou partii. Konečné druhé místo mu proto patří zcela po právu.

Tarabus těžil především z pátečního selhání hlavních favoritů. Pavel Valoušek kvůli problémům s diferenciálem odstoupil už na třetí rychlostní zkoušce, Romana Krestu zase vyřadily problémy s motorem o dva měřené testy dál. Do té doby přitom obhájce titulu příbramské soutěži suverénně vládl. Do čela se tak zcela nečekaně dostal Tarabus, kterému skvěle vyšla zejména páteční noční sekce. Do druhé etapy nastupoval se sedmivteřinovým náskokem na Pecha.

„Noční zkoušky se nám opravdu povedly. Obuli jsme měkčí gumy, což bylo perfektní. Jelo se nám velmi dobře a bez výraznějších chyb. Vše fungovalo na jedničku. Dostali jsme se do dobrého tempa, ale zbytečně jsme přitom neriskovali. Šlo jet rychleji i pomaleji. S první etapou proto převládala jednoznačně spokojenost,“ bilancoval první den závodu zlínský soutěžák.

Dalo se však čekat, že hned od sobotního rána přitlačí na pilu i Václav Pech. A tak se také stalo. Nicméně Tarabus svému soupeři pomohl do sedla i vlastní chybou. Úvodní erzetu sice ještě vyhrál, ovšem na další vložce obdržel desetivteřinovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. „Asi jsme si to nějak špatně spočítali. Každopádně to byla zbytečná a nepříjemná komplikace,“ mrzelo pilota vozu Fiat Grande Punto S2000.

Přetahovaná o prvenství pak mohla skončit na třinácté rychlostní zkoušce, kdy se Tarabus nevyvaroval drobného zaváhání, a na chvíli se ocitl mimo trať. „Padali jsme do takové hlubší stráně, ale naštěstí se nám podařilo vyjet. Navíc jsme měli strach o defekt, takže ta třináctka se nám skutečně moc nepovedla. Následně jsme tedy zvolnili i na Orlíku,“ popisoval 32letý jezdec nejkritičtější část závodu.

Přesto se zlínský pilot v dalším průběhu defektu nevyhnul. A tentokrát už na boj o první místo mohl zapomenout definitivně. Ztratil 38 vteřin a musel se začít ohlížet i směrem dozadu, neboť v závětří si na jeho druhé místo brousil zuby třetí v pořadí Josef Peták. Tím také byly rozdány karty pro zbytek soutěže. „Chtěl jsem především dojet a neudělat žádnou další chybu. Naštěstí jsem měl stále dostatečný náskok, navíc i Pepa Peták vypadal, že je s třetím místem spokojený,“ komentoval závěrečnou sekci Tarabus, kterému patří v absolutním hodnocení domácího šampionátu lichotivá pátá pozice.

A nemusí skončit pouze u ní. O všem podstatném se rozhodne až v závěrečné soutěži sezony při Rallye Bohemia 16. a 17. října.

Robert Štach