K druhému vítězství v sezoně mu pomohla havárie dlouho vedoucího Roberta Kubici. Další český soutěžák Antonín Tlusťák skončil desátý. Pro zádveřického jezdce šlo zároveň o první evropské body v této sezoně.

„Výsledek z našeho pohledu není špatný a jsme spokojení s tím, že se nám podařilo auto dovézt v pořádku do cíle a poprvé v této sezoně bodovat," potvrdil Tlusťák, jenž se na Kanárských ostrovech představil vůbec poprvé.

„Sice jsme se na závod pečlivě chystali, přesto nás překvapil. Byla to nejtěžší asfaltové soutěž, jakou jsem dosud v kariéře absolvoval. Extrémně těžký závod," prozradil zádveřický pilot, který doplatil hlavně na pomalejší páteční start.

„Měli jsme natrénované na sucho a v první etapě pršelo. To nás zaskočilo a v úvodu jsme se nemohli dostat do patřičného tempa. Začátek nebyl ideální a po úvodní etapě bylo jasné, že o přední příčky bojovat nemůžeme," uznal pilot vozu Škoda S2000, jenž přenocoval na 17. pozici.

Sobota už byla z jeho pohledu mnohem vydařenější. Předloňský vicemistr Evropy se postupně prokousával výsledkovou listinou směrem k první desítce, zpět jej ale srazila dvouminutová penalizace. Tak byla tak trošku kuriózní. „Dojížděli jsme ještě loňské pneumatiky a nevěděli jsme, že podle nových řádů nelze používat řezané slicky. My jsme je na jedné erzetě použili a za neznalost jsme pykali," popisoval Tlusťák.

Tím měl v závěru o zábavu postaráno. „Chtěli jsme se dostat zpět alespoň před ty posádky, které nás díky penalizaci předběhly. To se povedlo. Navíc musím pochválit také naše mechaniky, kterým se v rekordně krátkém čase podařilo vyměnit spojku, což rozhodně není snadná záležitost," zdůraznil zádveřický pilot.

Seriál FIA ME nyní čeká několikatýdenní pauza, Atlantický oceán coby kulisa další soutěže ale zůstává. Koncem duban se toiž pojede šotolinová soutěž na malebných Azorských ostrovech.