VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tlusťák v Turecku bodoval, byl čtvrtý mezi Evropany

Istanbul – Antonín Tlusťák se po čtyřech letech vrátil do Turecka. Zádveřický pilot tam o víkendu bojoval o další body do seriálu mistrovství Evropy, a přestože na absolutní špičku nestačil, nespokojený také nebyl. Sedmé místo celkově a čtvrté mezi jezdci hodnocenými v šampionátu odpovídalo jeho ambicím před začátkem závodu.

10.6.2011
SDÍLEJ:

Antonín TlusťákFoto: Petr Sagner

„Získali jsme takové umístění, jaké jsme si za předvedený výkon zasloužili. Chtěli jsme především dojet do cíle, abychom nevyšli naprázdno. To se povedlo, takže hlavní cíl byl splněn,“ potvrdil Tlusťák. Určitě přitom mohl pomýšlet i na lepší výsledek, ale vzhledem ke spoustě dalších proměnných dokázal udržet nadhled a uznat, že zejména první průjezdy měly k optimálním výkonům daleko.

„Všichni jezdci, kteří skončili přede mnou, zde loni nebo předloni závodili. Já jsem byl v Turecku naposledy před čtyřmi lety, a to jsem ještě startoval s dvoukolkou. Tratě se od té doby hodně změnily a byly rozbité mnohem víc, než jsme čekali. Dva tréninkové průjezdy nám pak naznačily, že opatrnost bude opravdu na místě, pokud auto nechceme poškodit,“ vypíchl úřadující vicemistr Evropy první příčinu.

Tou druhou byl samotný vůz. Tlusťák startoval s autem Fiat Grande Punto S2000 původně připraveným pro italského pilota Lucu Rossettiho. Vlastní škodovku totiž nechtěl kvůli jednomu závodu přestavovat na šotolinu a nabídka italské stáje mu přišla vhod. „Auto jelo parádně, nemohu si na nic stěžovat. Mechanici odvedli skvělou práci. Ale já jsem v něčem podobném seděl poprvé,“ dodal další argument zádveřický soutěžák.

Že může pomýšlet na víc, pak naznačily druhé průjezdy. Na trati, kterou si předtím osahal, dosahoval výrazně rychlejších časů, z čehož rezultoval i posun ve výsledkové listině. „Víc jsem si věřil, a přestože jsem cítil, že nejedeme úplně na hraně a máme ještě určitou rezervu, začali jsme konečně závodit. Podávat takové výkony od začátku, skončíme mezi první pětkou absolutně a třetí v Evropě,“ myslí si Tlusťák.

Toho teď po náročném programu, kdy během krátké doby absolvoval kromě istanbulské soutěže ještě dvoudenní podnik v Českém Krumlově a sprint na Kopné, čeká pauza. Tři týdny odpočinku spojeného s dalším testováním jsou tedy víc než na místě. „Pak se začneme připravovat na závod v Belgii. Tam už jsme startovali čtyřikrát a naše ambice budou jistě vyšší než v Turecku,“ ubezpečil 29letý pilot.

Autor: Robert Štach

10.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Autogramiáda jezdců Barum Czech Rally Zlín 2017 v obchodním centu Zlaté jablko ve Zlíně.

Na Barum Rally dorazilo 135 posádek, 16 se omluvilo

Ilustrační foto

Trať městské erzety Barumky si lidé mohou v pátek večer projet na kole

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

Hlasujte pro svou nejoblíbenější restauraci, hospodu, bar, pizzerii nebo bistro na střední Moravě.

První se opět prezentovali Turci. Itinerář zatím převzalo 132 pilotů

Stejně jako loni i v úterý se jako první v sekretariátě Barum Czech Rally Zlín prezentovala organizátorům 47. ročníku turecká posádka Murat Bostanci – Onur Vatansever.

Startovní listina Barum Rally zdarma ve čtvrtečním Deníku

Deník vám ve svém zítřejším TIŠTENÉM vydání přinese zdarma startovní listinu nadcházejícího víkendového 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Kromě seznamu pilotů soudobých vozů zde najdete i účastníků 10. ročníku Star Rally. (spo)

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? Nejen na to se můžete ptát vedoucí fyzioterapeutky Kroměřížské nemocnice Pavly Zemanové. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení