Kromě představení týmů a jejich zázemí, kde například úřadující mistr české republiky v rally a rodák z blízké Trnavy u Zlína Roman Kresta představil svůj tým a nový design vozu Peugeot pro nadcházející sezónu, pořadatelé připravili rovněž bohatý doprovodný program včetně autogramiády předních jezdců. Pro posádky pak byla připravena uzavřená testovací rychlostní zkouška. Zde mohly v ostrém tempu vyzkoušet své vozy před zahájením nadcházející rallyové sezóny, nebo případně povozit své obchodní partnery a sponzory.

Této možnosti využila přibližně dvacítka posádek převážně ze zlínského regionu. Bohužel se na trati neobjevil žádný z jezdců české rallyové špičky, kromě úřadujícího mistra Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou zádveřického Antonína Tlusťáka, jenž se ovšem představil právě v mistrovském voze a nikoliv s jeho novým nářadím – čtyřkolkou Škoda Fabia S 2000. Diváky podél trati ovšem jistě zahřál efektními průjezdy především zpěvák Daniel Landa, který si poté velmi pochvaloval nastavení vozu připravovaného v dílně zlínského soutěžáka Vladimíra Barvíka.

„Auto si nemůžu vynachválit. Kluci na něm udělali opravdu kus práce a můžu říct, že s tak skvěle nastaveným autem jsem snad kromě startu s vozem WRC na pražském rally sprintu ještě nejel. Jistě k tomu pomohlo i částečné uvolnění pravidel pro produkční auta, když díky povolenému většímu restriktoru auto oproti loňsku znatelně zrychlilo. Ovšem skvělý je i podvozek,“ rozplýval se nad nastavením svého vozu Landa, který se letos po roční pauze představí opět v kompletním mezinárodním mistrovství české republiky. Díky vstřícnosti týmu Anvel a především Dana Landy jsme měli možnost usednout na sedadlo spolujezdce a přinést vám video z trati přímo ze soutěžního vozu.

Jiří Hejtmánek