Obhájit loňský úspěch v podobě vítězství, však pro tohoto jezdce rozhodně nebylo lehké. Po čtvrtečním novém přívalu sněhu, se vyplnili předpovědi meteorologů a počasí přineslo výrazné oteplení, včetně dešťových srážek, které na trati vytvořili sněhovou kaši.

„Tak těžké podmínky na trati stopy nepamatuji. Teprve za těchto podmínek pozná člověk, co je to závodění. Opravdu je třeba hodně používat hlavu a jet s maximálním soustředěním. Stačilo pouze lehce opustit vyjeté koleje a hned se člověk dostal do problémů. Naštěstí nám se podařilo udržet koncentraci a rovněž dobře obout gumy a jsme v cíly, i přes drobné problémy s převodovkou na závěrečných dvou zkouškách. Navíc jsme obhájili loňské vítězství, s čímž jsme do soutěže rozhodně nenastupovaly. Obrovský dík ovšem patří klukům, kteří se podíleli na přípravě auta, které jak už to tak bývá, bylo dokončeno těsně před soutěží," vylíčil svůj recept na úspěch v soutěži její dvojnásobný vítěz Jaroslav Podešva .

S nástrahami trati se vydalo poprat celkem 130 posádek rozdělenechých do tří kategoríí podle druhu poháněné nápravy. Podešva se tedy kromě absolutního vítězství stal i vítězem třídy C, kde soutěžily vozy s pohonem všech kol. Kategorii B – vozy s poháněnou zadní nápravou, opanoval Robert Kořístka s vozem škoda 130 a ve tříbě A – vozy s předním pohonem kol, která byla obsazena nejpočetněji, zvítězil Tomáš Mikel s vozem Renault 5.

Se svými dojmy z těžké soutěže se svěřil i jeden z účastníků této třídy Jan Skácelík, který se na trati představil s vozem Honda Civic po tříleté pauze.

„Bohužel veškeré přípravy na soutěž, kdy se ještě ve čtvrtek zdálo, že bude opravdu zimní, přišly vniveč. Auto jsme pilně připravovali právě na zimní podmínky a rovněž trénink probíhal ještě na sněhu. Obleva ovšem udělala z trati pro většinu posádek opravdové peklo, protože udržet vůz na rozbředlé sněhové kaši byl opravdu těžký oříšek. Nám se to i přes pár drobných zaváhání naštěstí podařilo,“ pravil v cíli Skácelík.

Soutěž byla stejně jako v uplynulém roce rozdělena do dvou sekcí, přičem na každou z nich připadlo pět slalomových zkoušek na uzavřené trati. Posádky se tak proháněly po již legendárním úseku Barák, nebo například na trati mezi Rakovou a Zádveřicemi či Hvozdné, které jsou známy ze soutěže Barum rally.

Kromě těchto úseků posádky zavítaly na část nedostavěné Baťovy železniční trati z Jasenné do Ubla, ale mezi slalomovými kuželkami se proplétaly také okolo fotbalového hřiště přímo ve Vizovicích.

Do cíle soutěže nakonec dorazilo 96 posádek, někteří bez škrábance, ale někteří i s menšími kosmetickými úpravami na karosérii svých plechových miláčků.

„Letošní ročník byl za patnáctiletou dobu mého ředitelování opravdu asi nejtěžší. Počasí, povrch trati, spousta diváků kolem trati, opravdu souhra nejnáročnějších a nejproblematičtějších podmínek, to vše provázelo letošní ročník. Počasí bylo také příčinou spousty havárií, které naštěstí neskončili vážnějším zraněním. Pouze ve dvou případech jsme bohužel musely slalomovou zkoušku zrušit z důvodu výjezdu sanitního vozu. V obou případech jsou však posádky v pořádku, pouze jeden z účastníků byl odvezen do nemocnice na pozorování. Podle posledních informací by ovšem měl být také v pořádku,“ oddechl si ředitel závodu Antonín Cekota, který spolu s ostatními členy pořadatelského sboru v podstatě ihned po skončení letošního ročníku začíná s přípravami na ten příští.

„Věřím, že soutěž dotáhneme až do jubilejního čtyřicátého ročníku,“ dodává Cekota.

Výsledky XXXVI. Ročníku Ve stopě Valašské zimy 2011:

Celkově + skupina C : 1.Jaroslav Podešva – Jakub Slováček Subaru Impreza
2.Radim Soják – Lukáš Sovják Mitsubishi Lancer evo IX
3.Svoboda Jiří – Adámek Pavel Toyota Celica
Skupina B: 1.místo – Robert Kořístka – Michal Drozd Škoda 130
Skupina A: 1.místo – Mikel Tomáš – Mikulec Martin Renault 5

Jiří Hejtmánek