VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závodník Jelínek svou smůlu neprotrhl

Zlín - Kromě vítězů měl 39. ročník Barum Czech Rally Zlín i své poražené. Nechyběli mezi nimi ani někteří z elitních regionálních jezdců, kteří si brousili před závodem zuby na některé z bodovaných příček do domácího mistráku.

25.8.2009 1
SDÍLEJ:

Zlínský rallyeový závodník Jan Jelínek.Foto: DENÍK/Martin Břenek

O něco víc důvodů ke smutku měl Jan Jelínek. Od roku 2002 neviděl cíl nejpopulárnější tuzemské soutěže a nic se na tomto konstatování nezměnilo ani po uplynulém víkendu. Jelínek, jenž v konkurenci modernějších dvoutisícovek srdnatě bojoval s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, byl po sobotě na 14. místě a před druhou etapou měl nakročeno k ataku na první desítku.

„Na páté rychlostní zkoušce jsem sice udělal hodiny, autu se ale naštěstí nic nestalo. Jinak jsme žádné další problémy neměli a celá první etapa proběhla podle našich představ,“ byl s vývojem první poloviny závodu spokojený zlínský jezdec. Po první nedělní erzetě na Trojáku se posunul o další dvě příčky vpřed, ovšem na Semetíně jeho šance zhasnuly, stejně jako auto. „Při sjezdu z kopce jsme zjistili, že nám nefunguje převodovka, přitom na její repasi ještě bylo dostatek času,“ podivoval se Jelínek.

Po loňském zklamání, kdy z jedenácté příčky odstoupil tři erzety před koncem kvůli banální technické poruše, zažil něco podobného i letos. „Pocity ze samotné soutěže byly parádní. Zajížděli jsme slušné časy a drželi jsme se celkem vysoko. Bohužel zase žádný konec,“ smutnil 32letý pilot. Na případný úspěch si tak musí počkat minimálně ještě jeden rok. „Ale na těžkých a dlouhých tratích jsme se neztratili. Zvládli jsme i sobotní déšť a náhlou změnu podmínek,“ připomněl Jelínek sobotní průtrž mračen.

To další zlínský jezdec Jaromír Tarabus sice nedělní cíl spatřil, ale ani on neměl příliš důvodů ke spokojenosti. V soutěži totiž pokračoval jen díky systému super rally, neboť v sobotu kvůli neustále se opakujícím problémům s elektronikou v šesté rychlostní zkoušce odstoupil. Situaci se sice snažil řešit tím, že motor vůbec nevypínal, nakonec však boj s technikou vzdal. Výchozí třináctá příčka přitom vypadala slibně.

„Jednalo se o obyčejný vypínač za pár korun. V servisu jsme však tuto závadu dlouho nemohli objevit, všude jsme jezdili pozdě a dvakrát jsme dostali desetivteřinovou penalizaci. Proto jsme v sobotu odstoupili, neboť výsledný čas by nám s nasbíranými penalizacemi stejně nezaručoval žádný slušný výsledek směrem k neděli,“ prozradil pilot vozu Fiat Grande Punto S2000.

Nicméně do soutěže se o den později sympaticky vrátil, a ačkoliv na jakýkoliv bodový zisk mohl zapomenout, několikrát zajel čas, který jej řadil hned za desítku nejlepších. „V předešlých ročnících jsme vždy vypadli na prvních vložkách, proto jsme potřebovali najet kilometry na trati, i kvůli testu auta. Navíc jsme si chtěli užít výborné atmosféry, kterou kolem trati vytvořili diváci,“ doplnil Tarabus.

Autor: Robert Štach

25.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Následky nehody obytného vozidla v Bohuslavicích u Zlína
5

Obytný vůz skončil v korytě potoka

Zdeněk Coufal
3

ON-LINE rozhovor s kardiologem: přibývá mladších lidí s infarktem

Deník připravuje seriál ke 20. výročí povodní na Moravě

Před dvaceti lety povodně zpustošily celou střední Moravu. Stoletá voda napáchala hrozivé škody a brala lidské životy.

Kapitán ševců Pazdera: Oslavy byly mírné, přestože jsme dostali volno

To mu už nikdo neodpáře. Pod ziskem premiérového Česko-slovenského superpoháru bude navždy uveden coby kapitán zlínských fotbalistů Lukáš Pazdera. Odchovanec ševců do puntíku naplnil důvěru trenéra Bohumila Páníka, jenž jej do role šéfa kabiny pro prestižní duel jmenoval.

Prasklý kmen stromu hasiči svázali a pak postupně pořezali

Část stromu hrozící pádem odstraňovali v sobotu profesionální hasiči v ulici Havlíčkovo nábřeží ve Zlíně.

Michalovský: Generálního sponzora chci hokeji přivést i popáté

Vrátil se do míst, kde nechal kus života. Zimní stadion Luďka Čajky je pro něj druhým domovem. Po skončení aktivní kariéry nastoupil v roce 1991 jako ředitel zimního stadionu. Pro zlínský hokej někdejší obránce a vůbec první reprezentant Miroslav Michalovský pracoval jako obchodní manažer, výkonný ředitel a čtyři roky i jako generální manažer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies