Ovšem ne takového, jaký by zřejmě očekávala. Lidé „provokativní" reklamu sociálních demokratů zvolili za absolutního vítěze šestého ročníku soutěže Sexistické prasátečko 2014, což je soutěž o nejsexističtější reklamu roku.

Kampaň zlínské ČSSD vyhrála s velkou převahou.

„Když si politická strana umístí na svůj předvolební plakát nahé ženské tělo, dává svým voličkám a voličům tento vzkaz: „Jsme strana pro heterosexuální muže, o ženy se samozřejmě zajímáme, ale jen jako o sexuální objekty. Nezajímají nás neatraktivní ženy, nezajímají nás ženy potýkající se s diskriminací v práci, nezajímají nás sociální problémy žen bojujících s chudobou, ženy seniorky atp. Smyslem ženské existence je být krásná a být k dispozici." Plakát se sloganem, z něhož vystupuje heslo „poprvé dát" využívá sexistického pojetí sexu, v němž žena a muž nejsou rovnocennými partnery a oba zažívají sexuální touhu a uspokojení.

Zobrazení ženského klínu zakrytého rukou zároveň odkazuje k dvojímu standardu sexuální morálky. Žena se za svou sexualitu vlastně stydí, zdráhá se a možná ani nic „dát" nechce. ČSSD se jí ale na nic neptá a prostě si bere," popisuje na oficiálním webu soutěže Lucie Jarkovská.

Kampaň s rukou zakrytým ženským klínem zlínské ČSSD byla jasným vítězem v kategorii volby veřejnosti. Odborná porota ale vybrala vítěze jiného. Nejvíce sexistická jí přišla kampaň TOP 09 na Ostravsku s vyobrazeným polonahým ženským pozadím.

„Plakát parlamentní strany TOP09 využívá typického motivu pin up girl. Plakát je nejen sexistický, ale přímo heterosexistický. Ženská zadnice je podle TOP09 tím pravým místem, kde je správné být.

To znamená, že se obrací pouze na heterosexuálně orientované muže, kteří svou heterosexualitu potřebují neustále performovat, aby bylo každému jasné, že jsou těmi správnými chlapáky. Když se bychom totiž vynechali gender a sexuální podtext, mohli bychom plakát přečíst následovně: „Děláme politiku dobře, protože víme, komu vlézt do … (pozadí)," vysvětluje Lucie Jarkovská.

Anketu o nejsexističtější reklamu roku pořádá již pošesté hnutí Nesehnutní. „V soutěži Sexistické prasátečko vybíráme spolu s vámi nejvíce sexistickou reklamu, se kterou se můžeme setkat v České republice.

Zapojujeme veřejnost, aby sama upozornila na sexistickou reklamu, která může mít vážné dopady na celou společnost. Nechceme odsuzovat zhotovitele či zhotovitelky, ale usilujeme o vkusnou reklamu bez posilování stereotypů," uvádí Nesehnutí na svém webu.