„Máme asi čtyři sta zaměstnanců, pro ně pořádáme akce dvakrát do roka. Večírky nás stojí řádově desítky tisíc korun,“ uvádí Václav Šafář, vedoucí střediska stavební společnosti Alpine ve Valašském Meziříčí.

„Pro obchodní partnery žádné hromadné večírky nepořádáme, zakládáme si na individuálním přístupu ke klientům,“ dodává. „Pracuju pro několik společností jako obchodní poradce. Firemní akce jsou důležité. Je to obrovská příležitost, jak sjednat nebo alespoň nenásilně navrhnout budoucí obchod,“ říká Jaroslav Hulán z Kunovic.

„My pořádáme setkání s klienty a zaměstnanci pravidelně třikrát do roka. Pro pracovníky je to přínos v tom, že se mohou neformálně setkat s těmi, se kterými se do té chvíle bavili jen pracovně. Pro společnost je to důležité z hlediska upevňování vztahů s partnery,“ vysvětluje referentka marketingu společnosti Fatra Napajedla Lenka Slaná.

S pořádáním akcí pro české i zahraniční klienty má už napajedelská společnost letité zkušenosti. „Pozveme hosty na oběd, pak je pro ně připraven nějaký sportovní program, večeře a opět program,“ upřesňuje referentka.

Velké společnosti si mohou v rámci svého rozpočtu dovolit zaplatit i agenturu, která jim zajistí baviče, zpěváka či tanečníky. „Naposled jsme připravovali program pro stavební firmu ze Zlínska. Bylo tam přibližně dvě stě klientů a partnerů,“ uvádí Zdeněk Krč, majitel agentury Fatima z Kroměříže.

Ne všechny firmy ale takto chtějí investovat. „My nic takového neděláme a ani neplánujeme do budoucna,“ říká Iva Srčálková, ředitelka úseku vnitřních služeb firmy Trexima ve Zlíně zabývající se oblastí lidských zdrojů. „Zatím vynakládáme nemalé prostředky na zvyšování kvalifikace zaměstnanců. Děláme pro ně sportovní akce a lidé u nás mají i další možnosti, které jim hradíme,“ upřesňuje Iva Srčálková.