Jak dlouho se prodejna rekonstruovala?

Náš řetězec dělá přestavby zhruba měsíc a tak tomu bylo i v tomto případě. Na začátku je vždy výprodej a pak se pouštíme do výstavby a vytváření nových expozic.

Jaké novinky na zákazníky čekají?

My se v podstatě snažíme celý náš sortiment aktualizovat a rozšiřujeme některé části. Tady ve Zlíně například plánované kuchyně, dětské pokoje a sedací soupravy, na které jsme silně zaměřeni.

Jak jste se ke své funkci dostal?

Já jsem nábytkářem 22 let a ve firmě ASKO působím třináct. Dostal jsem se sem ze své nábytkářské firmy.

A jaké to je, šéfovat takovému komplexu prodejen?

Je to hlavně o řízení lidí. Bez nich by obchod těžko fungoval. Musím seproto personálu na pobočce věnovat a zkvalitňovat jejich schopnosti.

A co vzorec pro jejich vybírání? Jsou lepší odborníci přes nábytek, nebo přímo obchodníci?

Já říkám, že člověk se musí prodejcem narodit. Takový člověk to má od přírody dané a k tomu potom přispívá i školení. Všechny zaměstnance seznamujeme se sortimentem a s chodem podniku. V tomto nám hodně pomáhají i dodavatelé, kteří osobně chodí školit náš personál.

Jak to vypadá u vás v bytě? Máte jej vybavený věcmi z ASKO?

Samozřejmě. Když v tomto oboru pracuji, tak toho využívám a pořizuji si domů nábytek z naší nabídky. Jinak to snad ani nejde. (smích)

Jakým směrem se podle vás obchod a obecně trendy s nábytkem pohnou?

Tyto věci hodně ovlivňují veletrhy. Na každém ovlivňují trh designéři. Z těchto trhu poté nábytkáři i obchodníci nakupují a tak se to vine až k zákazníkovi.

Co "frčí" teď?

Současně je v trendu minimalizace. A to hlavně u mladých rodin. Snaží se snadno vybavit byty krásnými, ale opravdu jednoduchými věcmi. Sedací souprava a jeden kousek nábytku teď není nic neobvyklého a je to, řekl bych, trend současnosti.

Máte na závěr vzkaz k zákazníkům?

Cílem přestavby a vlastně všech těchto kroků je jasný. Chceme být opět blíže zákazníkům a nabídnout jim kvalitnější služby. Aby si u nás nejen nakoupili kvalitní zboží, ale aby s nimi jendali příjemní lidé a odcházeli spokojeni.