VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Majitelé reklamní agentury: Kreativita a vtip vítězí

ZLÍN - Nezávislost a prostor pro uplatňování svých nápadů chyběly mladým zlínským grafikům v reklamní společnosti. Kolegové Václav Skácel a Daniel Babica firmu proto opustili a založili svou vlastní reklamní agenturu s příznačným názvem Vabanque – tedy všechno, nebo nic.

12.10.2007 1
SDÍLEJ:

Kreativní ředitel a spolumajitel reklamní agentury Vabanque Václav Skácel (v popředí).Foto: DENÍK/Petr Holubář

Václav Skácel vystudoval obor grafického designu na fakultě výtvarného umění v Brně. Po škole pracoval jako grafik v pražské firmě, pak se kvůli rodině přestěhoval do Zlína. V reklamní agentuře se potkal s designérem Danielem Babicou, bývalým sklářem. Oba měli z práce stejně rozporuplný pocit. „Byli jsme tlačeni do věcí, které nás nebavily.

Měli jsme spoustu nápadů, chtěli jsme je dělat po svém,“ vzpomínal. Odešli z práce a v roce 2003 rozjeli vlastní podnikání. „Soustředili jsme se především na návrhy a tvorbu tiskové reklamy a obalů, v současné době se zabýváme i dalšími typy propagace, jako jsou webové prezentace, CD­ROMy a celkovým vizuálním stylem firmy,“ vyjmenoval Václav.

V zaměstnání nemohli plně prosadit své nápady. Chyběla jim tvůrčí svoboda, proto se rozhodli podnikat

Začátky byly pro podnikatele časově i psychicky náročné. „Neměli jsme žádné portfolio, kterým bychom se mohli pochlubit. Chybělo nám dobré jméno i zkušenosti. Lidé se nám báli důvěřovat,“ přiznal Václav.

Nadšení však majitelé nepostrádali. „Zanalyzovali jsme si potenciálního zákazníka, a na základě zjištěných slabých stránek jeho působení jsme mu navrhli projekt. Nikdo se nebrání tomu, když mu přinesete dobré nápady,“ usmál se podnikatel. Tato strategie měla úspěch. Klientů přibývalo, spolumajitelé museli začít přemýšlet o rozšíření týmu. „Pracovali jsme i po nocích, dlouho se to nedalo vydržet,“ uvedl Václav.

Nyní má firma celkem sedm zaměstnanců. „Spolupracujeme i s externisty. Řešíme tak situace, kdy se nakupí více zakázek,“ objasnil. Firma najímá specialisty například v případě, že potřebuje získat marketingová data o trhu. „Naučili jsme se, že reklama založená pouze na domněnkách, nemusí být efektivní,“ tvrdí Skácel.

Služeb firmy využívají jak velké společnosti, tak menší podniky. „I z malé ryby se může stát dravec. Navíc jsou často přístupnější i odvážnějším nápadům,“ míní spolumajitel. S velkými firmami je schvalování jednotlivých kroků složitější. „Obvykle proces trvá déle, protože musí návrhy odsouhlasit mnohem více kompetentních osob,“ vysvětluje Václav.

Pro lepší přístup k větším klientům firma udržuje kontakty se spřátelenou pražskou agenturou v Praze. „Společně zákazníky oslovujeme, umožňuje nám to i snižovat náklady,“ zdůvodnil Václav.

Na práci mají podnikatelé nejraději vymýšlení kreativní složky reklamy. „Rádi si pohrajeme s designem,“ podotýká Skácel. Ve firmě jde zejména o týmovou práci. „Dobré nápady může mít kdokoliv, společně o nich debatujeme a pak je dále rozvíjíme,“ osvětlil.
Při práci prý bývá hodně veselo.

„Dáváme přednost vtipné, ale zároveň snadno pochopitelné reklamě,“ zdůraznil Václav. Podle něj jsou čeští zadavatelé někdy až příliš konzervativní. „Většinou si vyberou umírněnější formu reklamy, což je mnohdy škoda,“ litoval.

12.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejisté Aukro Berani Zlín (v modrém) v nedělním 13. kole doma vyzvali plzeňské indiány.

V neděli na hokejové Berany v 15 hodin, pak na Fastav. A za polovinu!

Divoké prase - ilustrační foto.

Policejní odstřelovači v akci

Kdo bude stotisícím divákem Městského divadla ve Zlíně?

Stotisícího diváka 72. sezony očekává v pátek Městské divadlo Zlín.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

AKTUALIZUJEME

OBRAZEM: Hubertova jízda

Svátek svatého Huberta připadá na 3. listopadu, v různých jezdeckých stájích se ale konají Hubertovy jízdy jako připomínka parforsních honů často již od konce září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení