VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Majitelé reklamní agentury: Kreativita a vtip vítězí

ZLÍN - Nezávislost a prostor pro uplatňování svých nápadů chyběly mladým zlínským grafikům v reklamní společnosti. Kolegové Václav Skácel a Daniel Babica firmu proto opustili a založili svou vlastní reklamní agenturu s příznačným názvem Vabanque – tedy všechno, nebo nic.

12.10.2007 1
SDÍLEJ:

Kreativní ředitel a spolumajitel reklamní agentury Vabanque Václav Skácel (v popředí).Foto: DENÍK/Petr Holubář

Václav Skácel vystudoval obor grafického designu na fakultě výtvarného umění v Brně. Po škole pracoval jako grafik v pražské firmě, pak se kvůli rodině přestěhoval do Zlína. V reklamní agentuře se potkal s designérem Danielem Babicou, bývalým sklářem. Oba měli z práce stejně rozporuplný pocit. „Byli jsme tlačeni do věcí, které nás nebavily.

Měli jsme spoustu nápadů, chtěli jsme je dělat po svém,“ vzpomínal. Odešli z práce a v roce 2003 rozjeli vlastní podnikání. „Soustředili jsme se především na návrhy a tvorbu tiskové reklamy a obalů, v současné době se zabýváme i dalšími typy propagace, jako jsou webové prezentace, CD­ROMy a celkovým vizuálním stylem firmy,“ vyjmenoval Václav.

V zaměstnání nemohli plně prosadit své nápady. Chyběla jim tvůrčí svoboda, proto se rozhodli podnikat

Začátky byly pro podnikatele časově i psychicky náročné. „Neměli jsme žádné portfolio, kterým bychom se mohli pochlubit. Chybělo nám dobré jméno i zkušenosti. Lidé se nám báli důvěřovat,“ přiznal Václav.

Nadšení však majitelé nepostrádali. „Zanalyzovali jsme si potenciálního zákazníka, a na základě zjištěných slabých stránek jeho působení jsme mu navrhli projekt. Nikdo se nebrání tomu, když mu přinesete dobré nápady,“ usmál se podnikatel. Tato strategie měla úspěch. Klientů přibývalo, spolumajitelé museli začít přemýšlet o rozšíření týmu. „Pracovali jsme i po nocích, dlouho se to nedalo vydržet,“ uvedl Václav.

Nyní má firma celkem sedm zaměstnanců. „Spolupracujeme i s externisty. Řešíme tak situace, kdy se nakupí více zakázek,“ objasnil. Firma najímá specialisty například v případě, že potřebuje získat marketingová data o trhu. „Naučili jsme se, že reklama založená pouze na domněnkách, nemusí být efektivní,“ tvrdí Skácel.

Služeb firmy využívají jak velké společnosti, tak menší podniky. „I z malé ryby se může stát dravec. Navíc jsou často přístupnější i odvážnějším nápadům,“ míní spolumajitel. S velkými firmami je schvalování jednotlivých kroků složitější. „Obvykle proces trvá déle, protože musí návrhy odsouhlasit mnohem více kompetentních osob,“ vysvětluje Václav.

Pro lepší přístup k větším klientům firma udržuje kontakty se spřátelenou pražskou agenturou v Praze. „Společně zákazníky oslovujeme, umožňuje nám to i snižovat náklady,“ zdůvodnil Václav.

Na práci mají podnikatelé nejraději vymýšlení kreativní složky reklamy. „Rádi si pohrajeme s designem,“ podotýká Skácel. Ve firmě jde zejména o týmovou práci. „Dobré nápady může mít kdokoliv, společně o nich debatujeme a pak je dále rozvíjíme,“ osvětlil.
Při práci prý bývá hodně veselo.

„Dáváme přednost vtipné, ale zároveň snadno pochopitelné reklamě,“ zdůraznil Václav. Podle něj jsou čeští zadavatelé někdy až příliš konzervativní. „Většinou si vyberou umírněnější formu reklamy, což je mnohdy škoda,“ litoval.

12.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Záchrana psa pomocí klobásky

Zlínští krajští hasiči mají novou "tajnou zbraň". Pomohla jim při záchraně psa

V úterý vyražte na velkou autogramiádu pilotů Barumky

První přímé setkání s největšími hvězdami letošního 47. ročníku Barum Czech Rally Zlín nabízí úterní autogramiáda, která od 18.30 hodin proběhne ve zlínském obchodním centru Zlaté jablko.

Při srážce aut se zranila chodkyně

V Luhačovicích bourala dvě osobní vozidla, zranila se při tom chodkyně. Nehoda se stala v pondělí 21. srpna kolem 11. hodiny dopoledne v Masarykově ulici v centru města.

Zlín posílil bratr Rihards Bukarts. Na zkoušce uspěli Freibergs i Illo

Sourozenci jsou zase spolu. Rihards Bukarts, o šest let mladší bratr Robertse Bukartse se stal novou posilou extraligových hokejistů Aukro Berani Zlín.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení