VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Team-building pomáhá zlepšovat vztahy i výkonnost firmy

ZLÍNSKÝ KRAJ - Dobré vztahy a schopnost spolupráce uvnitř firmy jsou základem pro zdravé fungování podniku. Jednou z možností, jak scelit pracovní kolektiv, je team­building.

5.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Jde o záměrné budování týmu prostřednictvím aktivit, při kterých se poznávají pracovníci pod jiným úhlem pohledu než při pracovním shonu.

Teambuildingové programy jsou pro firmy přínosem. „Zaměstnanci při nich přijdou mezi sebou do daleko neformálnějších osobních poloh, což významně napomáhá k lepší komunikaci a efektivnějšímu řešení zadaných pracovních úkolů,“ vysvětlil generální ředitel babického výrobce konzervovaných potravin Hamé Leoš Novotný.

Častým důvodem pro objednání team-buildingu je situace, kdy firma nabere nové zaměstnance. „Teambuilding pomáhá nováčkům rychle a efektivně se zařadit mezi stávající zaměstnance,“ tvrdil majitel jihomoravské teambuildingové agentury Adventure team na Vsetínsku Lukáš Hlavinka.

Oblíbený je především sport. „Velmi populární jsou výjezdy na nejrůznější sportovní akce, mezi které patří fotbalové turnaje, paintball, lanové město, pobyt v aquacentru, lyžařské zájezdy,“ vyjmenoval Novotný.

Adrenalinové aktivity přinášejí zážitek i praktické zkušenosti. „Například u paintballu jde o týmovou spolupráci, kdy se musíte na své spoluhráče spoléhat. Je to něco, jako když se realizuje zakázka, ale je to prostě zábavné. Navíc si můžete „vystřelit“ na šéfa a on ani nemukne,“ zavtipkoval Hlavinka. Zájem je také o lukostřelbu a střelbu z kuše. „U těchto aktivit se jakoby vracíte do dětských let a relaxujete,“ podotknul.

Firmy si mohou teambuildingový program objednat u specializované firmy nebo zorganizovat některou aktivitu samy. „Většinu akcí řešíme vlastními silami. I když například paintball nebo lanové městečko se bez spolupráce s profesionální agenturou neobejdou,“ připustil Novotný.

Důvodem vlastní realizace může být i úspora nákladů. „Bylo nám nabídnuto několik teambuildingových akcí, ale zatím jsme nabídky nevyužili. Dokážeme si zorganizovat věci sami, a ušetříme tak finance,“ mínil vedoucí valašskomeziříčského prodejce nových vozů Autocentrum Lukáš Miroslav Lukáš ml. Vedle této firmy se dostavuje restaurace se sportovním areálem. „Budeme jej využívat pro pořádání firemních akcí a sportovních aktivit jako firemní basketbal či nohejbal nebo i bowling,“ plánoval.

Pracovnímu kolektivu svědčí i neorganizovaná zábava. „Osvědčila se nám neformální setkávání, na nich se lidé opravdu poznají. Mimo pracovní dobu si jdeme zahrát bowling nebo squash. Na nějaké vyumělkované akce moc nevěříme,“ přiznala asistentka ředitele zlínského prodejce kancelářské techniky Impromat Eva Štěpaníková.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ZLÍNSKÉHO KRAJE:

Zpravodajství Sport Kultura Podnikání Černá kronika

5.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vítězný vůz Škoda Fabia R5 s posádkou Jan Kopecký - Pavel Dresler
46

Kopecký zůstává neporažen, Jakeš si v Krumlově třetím místem spravil chuť

Škoda 110 R.
AUTOMIX.CZ
13

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

O nemoci očí s doktorkou Dospělovou ON-LINE

ON-LINE ROZHOVOR / Jak poznat, že nemáte oči v pořádku? Proč se už dnes nemusí do očí řezat skalpelem? Jak se vlastně léčí šedý zákal? A vadí časté sledování televize či sezení u televize?

Pavel Kříž nejprve přijel na koni, aby pak v neděli rozhodl zápas pro Slavičín

Velmi blízko konečné čtvrté příčce ve Fortuna divize D jsou po víkendu fotbalisté Slavičína. TVD doma po velkém boji splnilo roli favorita a tři kola před koncem má slibný čtyřbodový náskok.

AKTUALIZOVÁNO

Muzejní noc ve Zlíně: radost ze světelné šou i historického autobusu

Galerijní a muzejní noc ve Zlíně má v krajském městě dobrý zvuk, vždyť si ji opět po roce nenechaly ujít tisícovky lidí. I letos byl pro návštěvníky netradiční noci připraven bohatý umělecký a společenský program.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies