Třetí skončil s odstupem další půlminuty Václav Pech.

Jan Kopecký, jenž před týdnem vyhrál podnik Intercontinental Rally Challenge (IRC) na Kanárských ostrovech, tak triumfoval také na Valašské rally a obhájil tak loňské prvenství. „Klapalo nám všechno tak, jak mělo. Od začátku jsme se snažili nasadit vysoké tempo a klapalo nám to,“ pochvaloval si 30letý pilot v cíli Valašky, která čítala celkem dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů.

Kopecký vyhrál tři ze čtyř pátečních erzet, jedna se zrušila. Po prvním dnu už měl k dobru 27 vteřin. Ve druhém dnu už si Kopecký především svůj velmi solidní náskok udržoval a neohroženě mířil za očekávaným prvenstvím. V cíli nakonec náskok dělal 43 vteřin.

„Snažili jsme si držet dobré tempo a hlavně neudělat chybu. Měl jsem v paměti jednu z minulých Valašek, kdy jsme nedaleko před cílem zbytečně vypadli a toho jsem se chtěl vyvarovat. Jsem rád, že to vyšlo,“ dodal Kopecký, jenž vyhrál i lednovou Jänner rallye, a je tak v čele „velkého mistráku“ s maximálním počtem sta bodů.

Druhé místo, které podle mnohých vlastně znamená skoro výhru, vybojoval čtyřnásobný vítěz Valašky Roman Kresta. te navíc jako jediný vítězného Kopeckého porazil, a to na dvou testech.

„Snažili jsme se, co to šlo. V sobotu jsme měli výborné průjezdy na Santově, to byly časy, se kterými jsme byli fakt spokojení. Honza je ale stejně ještě trochu někde jinde. Je hodně vyježděný a navíc také má to správné auto. V takové konstalaci jej nejde porazit, my jsme s druhým místem určitě spokojení,“ ohlédl se za dvoudenní soutěží luhačovický pilot Roman Kresta, který tak páté vítězství na Valašce nepřidal.

Třetí místo si vybojoval plzeňský matador Václav Pech, jenž letos pojede celý rok s vozem Mini John Cooper Works S2000.

„Jsme určitě spokojení s výsledkem a hlavně jak jsme se drželi s Romanem Krestou. Vše fungovalo, jak mělo, líbilo se nám to,“ hlásil po projetí cílem bronzový Václav Pech. Po několika loňských startech ve sprintech byla pro Pecha a jeho Mini Cooper Valašska rally velikým testem na prahu nové sezony. A Pechův, u fanoušků velmi oblíbený, „prcek“ zvládl svoji roli na jedničku.

„Auto funguje fakt dobře. Už jsme si za těch několik závodů na sebe s autem zvykli a teď už to bude hlavně o mě samotném, co dokážu z auta vytáhnout,“ pravil Václav Pech.

Český rallyový šampionát pokračuje třetí soutěží 20. a 21. dubna, kdy se pojede Rallye Šumava.

Konečné pořadí Bonver Valašské rally:

1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia S2000) 1:12:50,1 hodin

2. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) –43,9

3. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000)  –1:16,7

4. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) –1:52,6

5. Valoušek, L. Kostka (Peugeot 207 S2000) –2:10,0

6. Orsák, Šmeidler (Mitsubishi Lancer Evo IX) –3:42,9

7. Běhálek, Černohorský (Subaru Impreza STI) –4:10,7

8. M. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX) –4:21,9

9. Bujáček, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) –4:39,7

10. Dunovský, Machů (Škoda Fabia S2000) –4:50,8

Související:

Valašské rally suverénně dominuje Jan Kopecký

 Odstartováno! Po prvních dvou testech Valašky vede Kopecký

Ohlasy jezdců z cíle Valašské Rally

Jedenatřicátý ročník Bonver Valašské Rally ve Valašském Meziříčí je již minulostí. Soutěž opanoval tovární pilot Škody Motorsport Jan Kopecký, který tímto výsledkem zkompletoval hattrick. Velmi dobře se ovšem vedlo i posádkám ze zlínského regionu. Druhé místo obsadil Roman Kresta, čtvrté Jaromír Tarabus a páté Pavel Valoušek. Šesté místo celkově a vítězství v kategorii produkčních vozů si navíc připsal Jaroslav Orsák. Přinášíme Vám ohlasy předních regionálních jezdců přímo z cílové rampy soutěže.

Roman Kresta - 2. místo v soutěži

„V pátek se nám nepodařilo chytit úplně ideální tempo, neboť Honza Kopecký nasadil opravdu velmi zostra. Nicméně v sobotní první sekci tam ještě nebyla potřebná jistota, ovšem odpoledne už to bylo o poznání lepší. Velmi se nám dařilo především v obou průjezdech Bystřičkou. Bylo to ale už opravdu hodně ostré tempo, což jsem si na začátku nechtěl dovolit ani připustit. Jsme tedy rádi, že se nám podařilo nevyrobit žádnou zbytečnou chybu a druhé místo je opravdu skvělým výsledkem. Navíc výborný výsledek celého našeho týmu doplnil ještě Jaromír Tarabus celkově čtvrtým místem.“

Jaromír Tarabus - 4. místo v soutěži

„Pátek nebyl úplně ideální, protože jsme se kvůli problémům se třetí a čtvrtou zkouškou příliš nesvezli. V sobotu to ale bylo již lepší a kromě oderské rychlostky , kde jsme dostávali téměř od všech, se nám dařilo držet v dobrém tempu. Hlavně máme radost z toho, že se nám podařilo porazit Pavla Valouška. Pomýšleli jsme sice ještě na skalp Václava Pecha, ovšem dnes zrychlil a postupně nám ujížděl. Jinak jsme si velmi pěkně zazávodili a především auto z týmu Romana Kresty fungovalo opravdu skvěle.“

Pavel Valoušek - 5.místo v soutěži

„Výsledek je dobrý, můj výkon už ale moc ne. Nedařilo se mi dostat se do tempa a jsem rád, že alespoň v závěrečných třech zkouškách jsem se dostal do klidu a poté i patřičného tempa a začínalo mi to jít tak, jak jsem zvyklý. Doufám, že v dalších závodech to tak půjde hned od začátku soutěže.

Jaroslav Orsák - 6. místo celkově a 1. místo v kategorii produkčních vozů

„Závod nám vyšel na výbornou. Nové auto fungovalo opravdu skvěle a navíc jsme jeli bez větších problémů a podařilo se nám zvítězit ve třídě. Vůbec tedy nelituji návratu mezi produkční vozy, protože s vozem katgorie R3, ve které jsme soutěžili v loňském roce společně s vozy Super 2000, nebylo příliš šancí na dobrý výsledek. Navíc s díly na stavbu vozu v této kategorii byly neustále nějaké problémy.“

Martin Bujáček - 9. místo celkově a 2. místo v kategorii Junior

„ Po pátečních problémech jsme si dnes pěkně zazávodili. Výborně nám vyšli především oba průjezdy Bystřičkou, kde jsme zajeli dokonce šestý nejrychlejší čas, což je opravdu parádní. Snad jsem i pobavil tu ohromnou spoustu diváků, kteří se kolem trati sešli.“

Jan Jelínek - 11. místo celkově

Pátek byl pro nás opravdu tragický,neboť se mi vůbec nedařilo dostat se do tempa.Dnes už to bylo o poznání lepší, když jsme jeli takový náš střed, který jezdíme. Důležité ale je, že jsme neudělali žádnou zbytečnou chybu a auto jsme bez větších problémů dovezli v pořádku na cílovou rampu.“

JIŘÍ HEJTMÁNEK