„Za tento trestný čin hrozí až pětileté vězení,“ informoval předseda zlínského okresního soudu Jiří Dufek. Ten termín hlavního líčení stanovil na 18. listopadu.

K nehodě došlo letos 3. ledna časně zrána. V lince MHD číslo 35 Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice cestovalo ten den na třicet lidí.

„Kloubový autobus při jízdě ztratil stabilitu a rozkýval se, především jeho zadní část. Vůz se dostal do smyku, převrátil se na bok a zůstal ležet přes celou šíři vozovky,“ informovala v lednu mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.

Policie nehodu šetřila několik měsíců. Její závěr zněl zcela jednoznačně. Za nehodu mohl řidič vozu.

„Nechali jsme udělat náročný znalecký posudek, ze kterého vyplynulo, že příčinou havárie nebyla technická závada na čtrnáct let starém autobusu. I když řidič výrazně nepřekročil maximální povolenou rychlost, jel příliš rychle na to, jaké byly povětrnostní podmínky. Sněžilo a cesty na mnoha místech namrzaly,“ vysvětlila mluvčí.

Při havárii šestnáct lidí utrpělo lehké a jeden člověk těžké zranění.

„Šlo o jednatřiceti­letého muž z Ostraty, který měl pohmožděnou páteř. U lehkých zranění šlo vesměs o oděrky, pohmožděniny a tržné rány,“ vyjmenovala Bartíková.

Paradoxně byl však loni v květnu tento řidič oceněn za ujetý 1 milion a 750 tisíc kilometrů bez nehody.

„Muž je stále zaměstnancem našeho dopravního podniku, ale nepracuje na pozici řidiče,“ sdělil ředitel DSZO Josef Kocháň.