„Ve voze tehdy cestoval jen jediný cestující. Autobus stál před křižovatkou na červenou, před sebou měl ještě nákladní automobil. V okamžiku, když už se vozidla začala rozjíždět, uslyšel řidič silnou ránu a řinčení rozbitého skla. Až když vozidlo zabrzdil a mohl se rozhlédnout po interiéru autobusu, uviděl v jeho zadní polovině přibližně deseticentimetrovou díru ve skle bočního okna ze strany od Kolektivního domu. Střepy byly rozházeny na nejbližších sedadlech i na podlaze vozu. Pod sedadly na protější straně autobusu ležel těžký kámen," uvedl mluvčí DSZO Vojtěch Cekota. Kámen byl počmáraný kresbou připomínající smajlíka a nápisem, který na první pohled nebyl dostatečně čitelný ani srozumitelný. Později si tento „předmět doličný" odvezli policisté. „Pachatel zřejmě z místa útoku okamžitě zmizel, protože řidič při pohledu ven již nikoho podezřelého neviděl," doplnil Vojtěch Cekota.

Autobus s rozbitým oknem zůstal stát a čekal do příjezdu policejní hlídky. Dispečink DSZO mezitím vypravil náhradní autobus, který pokračoval na lince 38 místo vynechaného vozu od zastávky Dlouhá směrem na konečnou u Baťovy nemocnice.

Řidič autobusu zasaženého kamenem řídí vozidla MHD v DSZO už šest let. „Něco podobného se mi ještě nikdy nestalo. Zaráží mě, že si to někdo dovolil v centru města a v místech, kde fungují i kamerové systémy," poznamenal řidič po události.

„Nejsme zvyklí setkávat se při provozování MHD s podobnými násilnými útoky. Považuji takové počínání za velmi nebezpečné. Kdyby byl autobus plný cestujících, hrozilo, že kromě hmotné škody dojde i ke zranění lidí," řekl k incidentu ředitel DSZO Josef Kocháň.

Po zdokumentování případu odjel poškozený autobus na opravu do vozovny. „Škoda na rozbitém okně, práce na jeho výměně a náklady na vypravení náhradního vozidla mohou dosáhnout až dvaceti tisíc korun. Přitom tento typ skla není v současné době v žádném skladu v České republice a my jsme jej museli objednat až u výrobce v Itálii," uvedl vedoucí údržby vozidel DSZO Antonín Červenka. (hed)