VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidič DSZO zranil 17 lidí. Tvrdí, že je nevinen

Zlín - /ROZŠÍŘENO, OBRAZEM/ Šofér linkového autobusu Dopravní společnosti Zlín-OtrokoviceRudolf Fimbinger stanul vúterý ráno před Okresním soudem ve Zlíně. Osmapadesátiletý muž totiž čelí obžalobě, že letos vlednu zavinil nehodu autobusu číslo 35nedaleko zlínské městské části Štípa. Při havárii se zranilo sedmnáct lidí, ztoho jeden utrpěl těžké zranění. Muži teď za obecné ohrožení hrozí až pětiletévězení.

18.11.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Šofér linkového autobusu Rudolf Fimbinger (vpravo) stanul před Okresním soudem ve ZlíněFoto: DENÍK/Šárka Šarmanová

Policie řidiče obvinila z toho, že nepřizpůsobil rychlost jízdy aktuálním povětrnostním podmínkám a stavu vozovky, která byla místy namrzlá. Fimbinger však u soudu prohlásil, že se cítí nevinen.

Trasu Zlín – Veliková jezdí prý už desítky let a za šestatřicet let, co je řidičem MHD, ještě neměl žádnou nehodu.

„Ten den jsem jel tu trasu už po čtvrté a řekl bych, že jsem jel bezpečně,“ hájil se šofér.

Podle něj problémy s vozem začaly v momentě, co vyjel ze zatáčky, kousek za Velikovou.

„Zatáčku jsem projel tak pětatřicetiki­lometrovou rychlostí a z kopečka jsem přidal asi na šedesát. Najednou mě ale vůz táhl doprava. Snažil jsem se ho vyrovnat, ale celá zadní část se rozkymácela. Myslel jsem, že když to stočím na druhou stranu, tak se to vyrovná. Ale najednou mi začal létat celý předek a vůz se naklonil a spadl na stranu,“ dokončil obžalovaný popis události.

Co mohlo způsobit rozkymácení vozu, si nedokáže vysvětlit.

„Mohl to být poryv větru nebo chyba stabilizátoru, který v té chvíli nefungoval, jak měl. Myslím si, že chybu jsem z profesionálního hlediska neudělal,“ hájil se Fimbinger.

Autobusům se rozkývala záď

Podobnou situaci už prý ale na tom samém voze zažili dříve jeho dva kolegové.

„Stalo se mi, že při rychlosti nad padesát, se začal vůz kymácet. Kdyby byly na cestě obdobné podmínky jako v lednu a nevěděl jsem o tom, určitě by mohlo dojít k nehodě. Hned, jak jsem přijel z trasy, dal jsem to do zápisu. Podle techniků to mělo být opravené,“ vypověděl bývalý řidič Miloš Kovář, který je nyní už v důchodu.

O několik týdnů později se vůz rozkymácel i šoféru Zdeňku Vaňharovi.

„Bylo to ve stejném úseku, jako se stala ta nehoda. Vyjel jsem ze zatáčky a najednou se mi rozkmitala zadní část vozu. Měl jsem dost problém s řízením a vyrovnat to. Pak jsem to konzultoval s kolegou Kovářem a ten mi řekl, že to hlásil, a že se to má opravit,“ potvrdil muž.

Cestující: Řidič jel příliš rychle

Podle některých cestujících, ale mohla za nehodu příliš vysoká rychlost .

„Seděl jsem vzadu u okna a viděl jsem, že zatáčku projel v protisměru. Pak jsem ucítil, že ho to vyneslo doprava. Jak to začal korigovat, čím dál víc se autobus rozkmitával. Pak šel na stranu a víc už nevím. Probral jsem se až pod vozem,“ uvedl Vladimír Divílek.

Muž nakonec skončil na operačním stole s frakturou bederního obratle. Po zákroku se léčil až do začátku září. „Bolesti mám ale doposud,“ doplnil muž.

I Petra Fojtachová je toho názoru, že šofér jel to ráno rychleji, než obvykle.

Naopak Jaromíra Kadlčíková byla toho názoru, že s vozem muselo něco být.

„Takovým způsobem lítá auto, pokud má něco zlomeného. Nepřišlo mi, že by autobus jel rychleji,“ kroutila hlavou svědkyně.

Znalci, kteří zkoumali technický stav vozu po nehodě, vyloučili, že za nehodu mohla technická závada. Podle jejich závěrů to mohla způsobit kombinace bočního větru s namrzlou vozovkou.

Soudce Jiří Dufek pak další líčení odročil na 18. prosince, kdy chce vyslechnout další svědky. Mimo to si vyžádá zprávu od DSZO, zda skutečně byly na autobuse hlášené problémy s řízením vozu, které uvedli i předvolaní řidiči. Vyslechnut bude i policista, který ohledával místo nehody.

Autor: Šárka Šarmanová

18.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Pracovník řádil na noční s vysokozdvižným vozíkem

Tatra 613 ze služeb KGB.
AUTOMIX.CZ
23

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

AKTUALIZOVÁNO

Vizovice jsou letošní nejlepší město pro byznys

Mají nadprůměrně vysoký podíl firem s více než padesátkou zaměstnanců, všechny místní poplatky mají nastavené na nejnižší cenu v celém regionu. Nejen takové jsou přednosti Vizovic, které jsou letošním Městem pro byznys ve Zlínském kraji

Dopravní podnik posílí spoje k zoologické zahradě už od dubna

Stále více návštěvníků míří zejména o víkendových dnech z centra Zlína do areálu zoo a zámku Zlín-Lešná. Dopravní společnost Zlín-Otrokovice jim vychází vstříc a v letošním roce již od soboty 1. dubna zavede pravidelný víkendový provoz na autobusové lince 34.

Univerzita vyzývá k zápisu do registru dárců kostní dřeně

Univerzita Tomáše Bati a Krajská nemocnice T. Bati ve Zlíně apelují na mladé a zdravé studentky a studenty, ale i zaměstnankyně a zaměstnance vysoké školy mezi 18–35 lety, aby se zapojili do akce Daruj šanci na život.

Zápisník Lubomíra Hotaře

Spoustu zajímavých výsledků zaznamenali v ,,malých sportech" reprezentanti zlínského regionu. Ti byli vidět v soutěžích v atletice, cyklistice, florbalu, ženském fotbalu, hokeji a stolním tenise.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies