Tam je totiž Rehák stíhán pro jinou majetkovou trestnou činnost, což by zkomplikovalo vydání do České republiky. Rehákovi v ČR hrozilo pět až deset let vězení. Organizovaná skupina, jejímž byl údajně členem, kradla vozidla BMW X5 a X6 na území ČR, SR a Německa.

Kvůli stíhání na Slovensku by mohl být Rehák vydán do ČR až po vynesení pravomocného rozsudku v SR.

„Mohlo by to trvat až několik let. S ohledem na rychlost a hospodárnost řízení je nejrozumnější, a dá se říci i procesně nejpřijatelnější, danému návrhu vyhovět," řekl ČTK předseda senátu Radomír Koudela. Podle obhájce Rehák odmítl jezdit na soud do ČR a nesouhlasil by ani s konáním hlavního líčení v jeho nepřítomnosti. Na základě mezinárodního zatykače by jej Slovensko vzhledem k tam probíhajícímu trestnímu řízení nevydalo.

S předáním věci souhlasil i státní zástupce Roman Kafka. „Obviněný je slovenský občan, nachází se na Slovensku. Není reálné, že by byl slovenskou justicí v nejbližších dlouhých měsících vydán. Navíc má sám zájem, aby bylo trestní řízení vedeno na Slovensku," uvedl Kafka.

Dodal, že Rehák patřil mezi dva nejvýznamnější členy skupiny zlodějů luxusních vozidel. „Účastnil se všech krádeží. Měl na starost otevírání a startování vozidel," uvedl Kafka.

Kafka na Reháka podal obžalobu z krádeže, poškozování cizí věci a opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku. Rehák měl podle Kafky technické znalosti a vybavení k překonávání bezpečnostních prvků aut. Jeho kumpáni byli odsouzeni již dříve, Rehák se trestnímu řízení vyhýbal.

Skupina má prý na svědomí krádeže 16 vozidel se škodou zhruba 21 milionů korun. Dva muži z Chvalčova na Kroměřížsku, hlavní organizátor Roman Šváb a jeho komplic, nezaměstnaný Jiří Janek, byli loni v dubnu pravomocně odsouzeni k sedmi letům vězení.

Třetí z obžalovaných, pracovník ochranky Patrik Bednář, dostal tříletý trest podmíněně odložený na pět let. Podílel se totiž na objasnění případu. V kauze byl samostatně stíhán i Tomáš Dostál, kterému soud uložil trest v délce 4,5 roku.

Podle obžaloby muži kradli vozidla od září 2009 do července 2010. Způsobená škoda je dána hodnotou aut v době jejich odcizení, pořizovací ceny byly mnohem vyšší. Osm z 11 ukradených vozidel policisté našli, kromě Česka i na Slovensku, ve Francii a Litvě. O krádež zbylých aut se zloději pokusili neúspěšně. Pachatelé auta údajně prodávali za 250.000 korun.